حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبر داد:

ورود سامانه بارشی به جو لرستان

ورود سامانه بارشی به جو لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی از اوایل روز سه‌شنبه نهم آبان ماه وارد جو لرستان می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: سامانه بارشی از اوایل ظهر روز سه‌شنبه نهم آبان ماه وارد جو استان می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد افزود: با ورود این سامانه بارشی ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید تا شدید، احتمال تگرگ و صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به پایان فعالیت این سامانه بارشی در روز شنبه سیزدهم آبان ماه عنوان کرد: در این بازه زمانی لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و خشکه رودها پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به احتمال وقوع مخاطرات مذکور و خسارت به سازه‌های موقت، شکستن درختان کهن‌سال، خسارت به محصولات باغی و زراعی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری اجتناب و از تردد در حاشیه، بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

اکبری به لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها تاکید و تصریح کرد: لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تحکیم انواع سازه‌های سبک مورد توجه قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از