حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان

ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی سه‌شنبه شب وارد جو استان می‌شود و اغلب نقاط استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: سامانه بارشی سه‌شنبه شب وارد جو استان می‌شود و اغلب نقاط استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا عصر روز پنجشنبه ادامه دارد افزود: روز چهارشنبه همه نقاط استان و روز پنجشنبه نیمه شرقی لرستان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار دارد.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، کاهش دما را از جمله مخاطرات سامانه بارشی مذکور دانست و گفت: برای شهرهای سردسیر استان رگبار برف و همچنین در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد و احتمال ایجاد رواناب در پی فعالیت سامانه بارشی مذکور در استان تصریح کرد: کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی انتظار می‌رود.

اکبری بیان کرد: برای امشب شاهد کاهش دماهای شبانه و بروز پدیده یخبندان در سطح استان به‌ویژه مناطق سردسیر استان هستیم که مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و تنظیم دما در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و ... توصیه می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از