حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر:

وقوع ۱۵ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در پلدختر

وقوع ۱۵ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در پلدختر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر از وقوع ۱۵ مورد حریق در ۶۵ هکتار از اراضی ملی، طبیعی و کشاورزی شهرستان پلدختر طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اسماعیل سعیدی در جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر که ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ۲۵۱هزار و ۲۵۱هکتار اراضی جنگلی و مرتعی و ۲۳۳هزار و ۸۶۶ هکتار اراضی ملی در شهرستان پلدختر وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه طی امسال ۱۵ فقره آتش‌سوزی در ۶۵ هکتار از اراضی ملی، مرتعی، جنگلی و کشاورزی این شهرستان رخ داده است، افزود: طی امسال دو فقره آتش‌سوزی در مناطق صعب‌العبور پران‌پرویز رخ داده که ۲۰هکتار از اراضی این شهرستان دچار خسارت شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر عنوان کرد: در منطقه تخته‌چان یک فقره آتش‌سوزی در ۲۰ هکتار، آب تاف یک فقره در حدود ۵۰۰متر، چم‌گز دو فقره در یک هکتار، تخت آب واشیان سه فقره در ۲۰هکتار و تنگ فنی هم یک فقره در یک هکتار رخ داده است.

وی بیان کرد: در منطقه جایدر چهار فقره آتش‌سوزی رخ داده که  کارشناسان منابع طبیعی در دست بررسی است .

سعیدی تصریح کرد: از نیروهای بسیج‌، سپاه، آتش‌نشانی و هلال احمر شهرستان پلدختر که پای کار بوده و طی چند روز گذشته منابع طبیعی را برای اطفای حریق اراضی ملی شهرستان کمک کردند تقدیر می‌کنم. 

وی با بیان اینکه منابع طبیعی در مناطق حادثه‌خیز این شهرستان که مستعد آتش‌سوزی است آتش بر ایجاد کرده، گفت: اطفای حریق وظیفه منابع طبیعی است ولی در برخی مواقع که حجم و گستره آتش‌سوزی‌ها افزایش پیدا می‌کند از ستاد بحران شهرستان درخواست کمک می‌کنیم و انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند تا از ظرفیت وامکانات آنها برای اطفای حریق استفاده کنیم. 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر خاطرنشان کرد: بیشتر آتش‌سوزی‌های شهرستان در زمین‌های کشاورزی و توسط خود کشاورزان ایجاد می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از