حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان مطرح کرد:

وقوع ۲۸۰۰هکتار حریق در مرتع و جنگل‌های لرستان

وقوع ۲۸۰۰هکتار حریق در مرتع و جنگل‌های لرستان

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار حریق در مرتع و جنگل‌های لرستان رخ داده است.

بهروز دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: امسال به دلیل بارش مناسب باران، شاهد افزایش پوشش گیاهی بودیم که احتمال افزایش حریق را در مراتع و جنگل به همراه داشت.

وی افزود: با گرم شدن هوا، حریق در عرصه‌ها افزایش یافته به طوری که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های لرستان گرفتار حریق شده و گاهی روزانه تا ۹ فقره حریق هم رخ داده است.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: بیشترین حریق‌ها در چگنی، کوهدشت، معمولان و پلدختر ثبت شده که عوامل انسانی در بروز این حریق‌ها نقش داشته به طوری که تاکنون ۲۳ نفر مشکوک به حریق‌های عمدی شناسایی شده‌اند.

دریکوند بیان کرد: متاسفانه علاوه بر حریق‌هایی که در سطح مراتع و جنگل‌ها رخ می‌دهد، برخی هم مزارع خود را پس از برداشت محصول آتش می‌زنند که بیش از ۳۱۵ مورد حریق هم اینگونه رخ داده است که توصیه می‌شود با توجه به گرمای هوا، با گذر و یا توقف در جنگل و مرتع از پرتاب کردن ته سیگار، شیشه و بطری خودداری شود چرا که ممکن است عامل حریق باشند.

وی با اشاره به استقرار بالگرد برای اطفاء حریق در لرستان، گفت: برای خاموش کردن حریق نیز یک بالگرد در استان مستقر شده تا در صورت وقوع حریق در کمترین زمان خاموش شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از