حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی

پرسابقه‌ترین نمایندگانی که به مجلس دوازدهم راه یافتند

پرسابقه‌ترین نمایندگانی که به مجلس دوازدهم راه یافتند

در این گزارش اسامی نمایندگانی که بیشترین سابقه نمایندگی مجلس را دارند و به مجلس دوازدهم نیز راه یافته‌اند، می‌خوانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۱ اسفندماه) سال گذشته برگزار شد که پس از شمارش آرا از سوی ستاد انتخابات، برخی از حوزه‌های انتخابیه به دور دوم کشیده شد که طبق اعلام وزارت کشور قرار است دور دوم انتخابات مجلس (جمعه آتی ۲۱ اردیبهشت‌ماه) برگزار شود.
در دور اول انتخابات ۲۴۵ نماینده به مجلس راه یافتند و ۹۰ کاندیدا در دور دوم انتخابات بر سر ۴۵ کرسی و تعیین تکلیف ۲۲ حوزه انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت.
در این گزارش به اسامی باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس که چهار دوره و بیشتر نماینده مجلس بوده‌اند و به مجلس دوازدهم نیز راه‌یافته‌اند و دوره‌های انتخابیه آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
نمایندگانی که بیشترین حضور را در مجلس داشتند:

پرسابقه‌ترین نمایندگانی که به مجلس دوازدهم راه یافتند

همچنین تعداد هشت نماینده نیز هستند که به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند و سابقه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند؛ ضمناً ۱۱ نفر عضو مجلس جدید شده‌اند که سابقه دو دوره نمایندگی را دارند.
بر اساس این گزارش، در مجلس دهم مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره مطرح شد که با مخالفت شورای نگهبان مواجه و رد شد. در مجلس یازدهم و در جریان بررسی طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس ماده‌ای از آن بسیار در رسانه‌ها بحث برانگیز شد، در تبصره سه ماده ۱۲ طرح مذکور عنوان شده بود که ثبت‌نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شود که این ماده نیز از طرح حذف شد.
به گزارش تسنیم، کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مصوب کرده بود که ثبت‌نام داوطلبان با سابقه سه دوره نمایندگی ممنوع است ولی این سؤال پیش می‌آمد که نمایندگانی که سابقه چهار دوره نمایندگی و بیشتر را دارند چه می‌شود؟ آیا اینکه منظور سه دوره متناوب نمایندگی است یا اینکه سه بار در مقاطع مختلف نماینده بوده است. با توجه به ابهامی که وجود داشت این تبصره از طرح حذف شد.
انتهای خبر/
منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از