حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
معاون اجرایی رئیس‌ جمهور:

پروژه ریلی لرستان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروژه ریلی لرستان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پروژه ریلی لرستان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از پروژه‌های ریلی مهم کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محسن منصوری ظهر امروز در بازدید از پروژه راه‌آهن دورود به خرم‌آباد اظهارداشت: در حال حاضر این پروژه بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که یکی از کریدورهای اصلی و پروژه‌های ریلی محسوب می‌شود.

وی افزود: این پروژه یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور بوده که شخص رئیس‌جمهور بر تکمیل پروژه تاکید داشتند که طی یک سال گذشته سرعت پروژه روندی مناسبی داشت که در پایان سال به دلیل محدودیت منابع، دچار کندی شد.

معادن اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۱.۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی که از سوی رهبری تائید شده و همچنین پیگیری از محل تهاتر نفت، انتطار می‌رود که شاهد تسریع در روند تکمیل این پروژه باشیم.

منصوری بیان کرد: برای تکمیل این پروژه که سنگین است بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پروژه راه‌آهن یک پروژه ملی بوده که در حال حاضر این پروژه ریلی به همراه چهار پروژه ریلی دیگر در وزارت راه در دست اجراست.

وی با تاکید بر توسعه شبکه ریلی، گفت: بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز از طریق بندر امام(ره) وارد کشور می‌شود که بیش از ۶۰ میلیون تن کالا بوده که افزایش این زیرساخت‌ها ضروری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از