حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

پلتفرم‌های خارجی در خدمت اهداف استکباری

پلتفرم‌های خارجی در خدمت اهداف استکباری

پلتفرم‌های خارجی در خدمت اهداف استکباری است و غرب از این فضا برای پیشبرد اهداف و منافع خود استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ورود اینترنت در سال‌های اخیر به زندگی مردم موضوعی است که با پیامدهای منفی و مثبت بسیاری همراه شده است، تبادل اطلاعات و دسترسی به اطلاعات در زمینه‌های مختلف سبب شده تا کاربران زیادی استفاده از اینترنت را جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود بدانند، از طرفی جذابیت‌هایی هم طبق ذائقه کاربران در این فضا وجود دارد که گاهی بدون شناخت و آگاهی، افراد به سمت و سوی فضای مجازی می‌روند.


تهدیدهای فضای مجازی موضوعی بسیار نگران‌کننده است، این در حالیست که مدیریت پلتفرم‌های خارجی در اختیار بیگانگان است و هرگونه که می‌خواهند محتوا در آن‌ها قرار می‌دهند و در صورت نبود حد و مرز، استفاده از این فضا می‌تواند بسیار مخرب باشد.


در همین راستا بسیاری از کشورهای غربی برای مقابله با آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی، قوانین و محدودیت‌هایی را مصوب کردند که پلتفرم‌ها را ملزم کرده طبق این قوانین تولید محتوا داشته باشند و در صورت مغایرت با این قوانین با جرائم بسیار سخت همراه می‌شوند در حالی همین کشورهای غرب تلاش می‌کنند تا برخی از کشورها بدون حد و مرز از محتوای این فضا استفاده کنند.


امروزه ناامن بودن سکوهای خارجی در فضای مجازی بر هیچ کسی پوشیده نیست چرا که غرب از فضای مجازی تنها در جهت اهداف استکباری خود استفاده می‌کند و برای دستیبابی به اطلاعات کاربران اقداماتی نیز انجام می‌دهد.


چند روز پیش مدیرعامل تلگرام در فرانسه بازداشت شد و پشت پرده این دستگیری از ابعاد مختلف بررسی شده است.

پلتفرم‌های خارجی در خدمت اهداف استکباری

غرب اهداف خود را در فضای مجازی پشت چهره‌ای دیگر پنهان کرده است

 

مهدی اسماعیلی تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: رویکرد دوگانه غرب در آزادی بیان موضوع واقعی و روشنی است که سالیان متمادی است در بخش‌های مختلف این دوگانگی مشاهده شده است.


وی افزود: غرب به دنبال حرکت استعماری و استکباری خود در دنیا است و تلاش دارد تا برای رسیدن به منافع و اهداف خود هر کاری انجام دهد از همین رو هر جایی این منافع به خطر بیفتد، با آن برخورد می‌کند.


تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: چند روز پیش پس از دستگیری مدیرعامل تلگرام، غرب تمامی اخبار مربوط به ماجرای دستگیری این شخص را سانسور کرد و به گونه‌ای اقدام کرد که پشت پرده این جریان دستگیری روشن نشود که این اقدام برگرفته از همان امپراتوری رسانه است که غرب در اختیار دارد.


اسماعیلی با بیان اینکه غرب تلاش می‌کند تا خود، اقدامات و اهدافش را پشت چهره‌ای دیگر پنهان کند، گفت: مدیریت پلتفرم‌های خارجی در اختیار غرب است از همین رو فضای مجازی در این بخش‌ها آسیب‌های زیادی را وارد کرده به گونه‌ای که اطلاعات شخصی کاربران در اختیار دیگران قرار گرفته و دشمن تلاش دارد تا از این فضا برای ضربه‌زدن استفاده کند.


وی یادآور شد: غرب برای دستیابی به اطلاعات کاربران دست به هر کاری می‌زند و این در حالیست که وقتی منافع آن‌ها در این فضا با خطر مواجه شود، به هر اقدامی چنگ می‌زنند که این نشان می‌دهد برای خودشان محدودیت‌هایی را در فضای مجازی اعمال می‌کنند ولی تلاش دارند تا در برخی از کشورها افراد بدون هیچ محدودیتی از این فضا استفاده کنند.


تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: کشورهایی که به ظاهر دم از آزادی‌بیان می‌زنند و نسبت به محدودیت‌های استفاده از فضای مجازی در برخی از کشورها معترض هستند، می‌بینیم که خودشان در مواجه با چنین موضوعی چگونه اقدام می‌کنند که رفتارهای دوگانه آن‌ها به خوبی مشهود است.

پلتفرم‌های خارجی در خدمت اهداف استکباری

غرب از فضای مجازی به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند

 

امیرعلی‌حیدر امیری تحلیگر سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: دستگیری مدیرعامل تلگرام دلایل متفاوتی می‌تواند باشد و یکی از دلایل اصلی این است که از او خواسته شده تا اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار آن‌ها قرار دهد.


وی افزود: مدیرعامل تلگرام یک شخصیت سه تابعیتی است که یا موساد به فرانسه فشار آورده که وی را دستگیر کنند یا فرضیه بعدی این است که خود فرانسه به دنبال اطلاعات کاربران است که رسانه‌های غرب از همان ابتدا سعی کردند تا پشت‌پرده این جریان را کتمان کنند و با سانسور خبری، درپوشی روی آن بگذارند.


تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه تصریح کرد: غرب از فضای مجازی و رسانه به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند و این رفتارهای دوگانه غرب در قالب آزادی‌بیان نمی‌گنجد لذا غرب به دنبال اهداف کثیفی است که بتواند حاکمیت خود را پیش ببرد.


امیری عنوان کرد: رویکردهای دوگانه غرب را در جای دیگری که به خوبی می‌توان دید، این بود که در زمان اغتشاشات، از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف استفاده می‌کردند ولی زمانی که محدودیت‌هایی صورت گرفت، فریاد می‌زدند که نباید محدودیتی باشد در حالی که امروز می‌بینیم غرب و برخی از کشورها محدودیت‌های استفاده از فضای مجازی را در دستور کار دارند و این نشان می‌دهد که از این فضا برای اهداف استکباری خود استفاده می‌کنند.


وی بیان کرد: آزادی‌بیان برای آن‌ها فقط اهداف غرب است و دستگیری مدیرعامل تلگرام نشان می‌دهد که کشورهای غرب قوانین و محدودیت‌هایی را در این فضا دارند تا از آسیب‌ها و خطرات آن در امان بمانند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از