حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت لرستان مطرح کرد:

پوشش بیمه‌سلامت برای ۷۳ هزار ساکن محلات کم‌برخوردار

پوشش بیمه‌سلامت برای ۷۳ هزار ساکن محلات کم‌برخوردار

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۷۳ هزار نفر از محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین در لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

محسن اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به پوشش بیمه سلامت برای افراد ساکن در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین، اظهارداشت: محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات افراد کم‌برخوردار از اهداف سازمان بیمه سلامت است که این مهم در دستور کار بیمه قرار گرفته که افراد حاشیه‌نشین و ساکن در مناطق کم‌برخوردار بتوانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و از خدمات سازمان بیمه سلامت استفاده کنند.

وی افزود: در همین راستا افرادی که جزء پنج دهک پائین جامعه قرار دارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که این طرح در راستای فرمان رهبری و توسعه همزمان محلات است که قرار شد هیچ فرد نیازمند و حاشیه‌نشین بدون بیمه نباشد تا در صورت نیاز بتوانند از خدمات آن بهره ببرند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان تصریح کرد: طرح بیمه ساکنان مناطق حاشیه‌نشین در قالب طرح ۲۰۲۰ در سطح کشور به خوبی اجرا شده که در استان لرستان هم این طرح به اجرا درآمد تا افراد ساکن در این مناطق زیر چتر بیمه سلامت بگیرند که از ۶۲ محله کم‌برخوردار استان، در مجموع ۷۳ هزار و ۱۹۹ نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

اسدبیگی عنوان کرد: برهمین اساس افرادی که در این زمینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، سازمان بیمه سلامت بیش از ۹۰ درصد هزینه درمان آنها را در بیمارستان‌های دولتی پرداخت خواهد کرد تا این افراد بتوانند در صورت نیاز از خدمات درمانی این سازمان استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: از این تعداد ۹۹۳ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند و از خدمات درمانی در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: بیمه سلامت در بخش‌های مختلفی از جمله ارائه خدمات به زوج‌های نابارور، کمک به بیماران صعب‌العلاج، ارائه خدمات در حوزه توانبخشی و گسترش چتر بیمه‌ای تلاش می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از