حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

پویش یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در لرستان اجرا می‌شود

پویش یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در لرستان اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با تشکیل کارگروه مرتبط یکپارچه‌سازی با اولویت محرومیت‌زدایی، آب پایدار و کمک به معیشت کشاورزان هم‌استانی پویش هر مرکز یک یکپارچه‌سازی اجرا می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در مراسم تحویل سند املاک اراضی زراعی شهر چمن‌سلطان الیگودرز یکی از راه‌های بهره‌وری در بخش کشاورزی را یکپارچه‌سازی اراضی دانست و اظهارداشت: یکپارچه‌سازی اراضی همکاری با مراکز خدمات جهاد کشاورزی را می‌طلبد چرا که یکپارچه‌سازی اراضی یا تشکیل تعاونی در افزایش تولید محصول کشاورزی اثرگذار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی لرستان افزود: بهره‌وری در بخش کشاورزی تنها راه برون رفت از کشاورزی معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: لازم است از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های سیستم آبیاری نوین با نظارت جهاد کشاورزی در دستور کار مدیریت آب و خاک قرار گیرد.

وی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی را  اجرای یکپارچه‌سازی اراضی استان دانست و بیان کرد: بیشتر اراضی استان لرستان خرده مالکی بوده و توسعه تکنولوژی در اراضی خرده مالکی بسیار دشوار است.

شاهرخی یکی دیگر از رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان را توسعه سامانه‌ها آبیاری نوین در اراضی یکپارچه برشمرد و گفت: لرستان سال گذشته رتبه نخست امور اراضی استان را در بحث یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی  کسب کرد.

وی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مرتبط یکپارچه‌سازی با اولویت محرومیت‌زدایی، آب پایدار و کمک به معیشت کشاورزان هم‌استانی پویش هر مرکز یک یکپارچه‌سازی را اجرا می‌کنیم و تا حصول نتیجه این طرح ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهارداشت: خوشبختانه در شهرستان الیگودرز اقدامات خوبی انجام گرفته و در چمن سلطان تاکنون پنج سایت شناسایی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ جلد سند تک‌برگ مربوط به شهر چمن‌سلطان که کار نقشه‌برداری آن در سال گذشته انجام شده بود، مراحل صدور اسناد آن امسال پایان یافت، همچنین تاکنون ۵۰۰ قطعه از اراضی شهر چمن‌سلطان الیگودرز با درخواست متقاضیان ثبت و صادر شده است.

شاهرخی عنوان کرد: یک هزار و ۵۰۰ پرونده دیگر این شهر نیز در راستای صدور سند در حال انجام مراحل قانونی است.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از