حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
استاندار لرستان مطرح کرد:

پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد

پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد

استاندار لرستان گفت: پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد فعال است و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش سفیرافلاک، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان فرهاد زیویار در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد در جمع خبرنگاران به تلاش‌های انجام شده برای پروژه راه‌آهن لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: این پروژه هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که کار کمی نیست و باید قدردان زحمات تمام دست‌اندرکاران از جمله مدیران قبل باشیم.

وی افزود: پروژه مذکور به دلایل مختلف به مدت سه سال متوقف شده بود که با توجه به اینکه یکی از نیازهای استان و کشور محسوب می‌شد در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت که خوشبختانه موانع آن با حضور کارشناسان ذی‌ربط رفع شد و سال گذشته قرارداد جدید ابلاغ و در شهریورماه ماه امسال کارگاه‌های هفده‌گانه آن آغاز به کار کردند.

استاندار لرستان عنوان کرد: نظیر راه‌آهن لرستان در کشور کم است بنابراین اگر مورد حمایت اعتباری دولت قرار گیرد یکی از شریان‌های حیاتی ریلی کشور به سرانجام می‌رسد. 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۰۰ نفر پروژه راه‌آهن لرستان مشغول به کار هستند بیان کرد: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان صورت وضعیت برای این پروژه ارائه شده است که درصد کمی از آن را دولت تامین کرده است.

زیویار گفت: در پروژه ساخت راه‌آهن یکی از کارهای طاقت فرسا تونل شکافی است که امیدواریم سختی‌های آن با پیگیری و ممارست قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به نتیجه برسد و انتظار مردم لرستان تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه ماهانه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای روشن نگه‌داشتن کارگاه‌های پروژه راه‌آهن لرستان نیاز است تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه در ۱۷ کارگاه آغاز شده و با هر انفجار در مسیر سه‌متر تونل شکافی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن لرستان جزو چهار ابر پروژه کشور قرار دارد که به صورت جداگانه اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است و نحوه قرار گرفتن این اعتبارات نیازمند پیگیری مسئولان استان، وزارت راه و شهرسازی و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) است تا هرچه سریع‌تر به پیشرفت ۶۰ درصدی برسد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ۳۰ درصد از مسیر راه‌آهن لرستان از تونل‌ها تشکیل شده است: درصورتی که این پروژه به پیشرفت ۶۰ درصدی برسد بسیاری از مشکلات آن برطرف می‌شود چرا که دولت روی پروژه‌های بالای ۶۰ درصد دغدغه زیادی دارد بنابراین باید تلاش شود هرچه سریع‌تر به این پیشرفت مد نظر برسیم تا این پروژه مورد توجه مضاعف دولتمردان قرار گیرد.

وی راه‌آهن لرستان را یکی از سخت‌ترین و صعب‌العبورترین پروژه‌های ریلی کشور دانست و افزود: این پروژه با سایر پروژه‌های ریلی کشور قابل قیاس نیست چرا که قسمت زمانبر آن حفاری تونل‌های آن است که امیدواریم دولت سیزدهم حمایت مالی لازم را از پروژه داشته باشد تا روند انجام پروژه با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

زیویار در رابطه با معارضان پروژه نیز عنوان کرد: عدد اعتبار معارضان قابل قیاس با کل طرح نیست و با توجه به اینکه ۵۴ درصد پروژه معارض دارد اما با مذاکراتی که در حال انجام هستیم بنا داریم حق کسانی که در حاشیه مسیر قرار دارند رعایت شود و اعتباری که برای آن متحمل شده سنگین نیست و در مذاکراتی که با شرکت ساخت انجام می‌دهیم این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در بحث تهاتر و اعتبارات نیز مراوداتی بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و دولت وجود دارد و بالاخره املاکی در قالب مولدسازی از سوی دولت در اختیار قرارگاه قرار می‌گیرد تا از آنها استفاده کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از