حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبر داد:

پیش‌بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در لرستان

پیش‌بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی اخیر در لرستان مخاطراتی از قبیل اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر را به دنبال دارد.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: باتوجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی و ورود سامانه بارشی به استان هشدارهای لازم صادر شد.

وی با بیان اینکه از امروز تا روز یکشنبه سامانه بارشی با شدت و ضعف بر روی جو استان حاکم است افزود: امروز و فردا برای همه نقاط استان لرستان بارش باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید انتظار می‌رود و در بازه زمانی مذکور در مناطق سردسیر و کوهستانی استان بارش‌ها به شکل رگبار برف است.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه بارش‌ها در نواحی مستعد و گرمسیر استان به صورت رگبار تگرگ است عنوان کرد: از روز پنجشنبه شب تا جمعه شب با توجه به فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی بر شدت و مقدار بارش‌ها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت آینده دماهای روزانه و شبانه استان روند کاهشی پیدا می‌کند بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی در لرستان مخاطراتی از قبیل اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و خشکه رودها، کولاک برف در محورهای مواصلاتی، مه آلودگی هوا و... را به دنبال دارد.

اکبری تصریح کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه نیز با توجه به فعالیت امواج پایانی سامانه پوشش ابر، گاهی وزش باد قابل ملاحظه، وقوع بارش‌های پراکنده و رگباری پیش‌بینی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از