حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس جهاد کشاورزی کوهدشت مطرح کرد:

پیش‌بینی برداشت 45 هزار تن انار از باغات کوهدشت

پیش‌بینی برداشت 45 هزار تن انار از باغات کوهدشت

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به کیفیت انار سیاب این شهرستان، گفت: ۴۵ هزار تن انار از باغات کوهدشت برداشت می‌شود.

یارالله عبدالهی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به فصل برداشت انار از باغات، اظهارداشت: سطح زیرکشت انار در شهرستان کوهدشت ۲ هزار هکتار بوده که هزار و ۲۰۰ هکتار آن مربوط به انارستان زیر تنگ سیاب کوهنانی است.

وی افزود: انارستان زیر تنگ سیاب، دارای باکیفیت‌ترین انار است و به‌عنوان متمرکزترین انارستان در سطح کشور به شمار می‌رود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت عنوان کرد: انار این منطقه بیشترین عملکرد را دارد و به لحاظ کمی و کیفی قابل‌رقابت با سایر نقاط بوده و «ملس سیاب»، «یاقوت سیاب» و «دردانه سیاب» از ارقام مهم این نوع میوه است.

 وی تصریح کرد: با توجه به برنامه تغذیه باغات، مبارزه با آفات، رهاسازی زنبور تریکوگرما و کاهش خسارات کرم گلوگاه، کنترل و رعایت نکات باغداری با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، محصول امسال دارای کیفیت بالایی است.

عبدالهی با اشاره به اینکه انار سیاب کوهدشت برند خاصی ندارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تن انار را از سطح باغات انار کوهدشت برداشت کنیم و به جهت معرفی بهتر این محصول به‌زودی جشنواره انار نیز در منطقه تنگ سیاب برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از