حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

کارخانه لاستیک‌بارز برای ۴هزار نفر شغل ایجاد می‌کند

کارخانه لاستیک‌بارز برای ۴هزار نفر شغل ایجاد می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس گفت: کارخانه لاستیک بارز لرستان برای هزار نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمد خدابخشی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دیوان محاسبات لرستان برگزار شد، اظهار داشت: توسعه باید مبتنی بر آمایش سرزمین، کار‌های کارشناسی و مزیت‌های نسبی باشد، در دهه‌های گذشته مکان‌یابی طرح‌های توسعه در کشور بر اساس لابی‌گری و رایزنی مسئولان برخی از استان‌ها بوده است.

وی افزود: صنعت فولاد را به یزد و اصفهان بردند در حالی که این صنعت باید در مکان‌های پرآب وجود داشته باشد با این کار محیط زیست و منابع را به خطر انداختند که این برخلاف آمایش سرزمین است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان تصریح کرد: ما قصد داریم مبتنی بر مزیت‌ها کار‌های توسعه‌ای انجام دهیم، درگذشته قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته تصویب شده و قانونی داریم که سه درصد از منابع حاصل از فروش نفت و میعانات گازی به مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: صیانت از این احکام مهم است و باید تلاش کنیم مبتنی بر مزیت‌های نسبی طرح‌ها را اجرا یا تکمیل کنیم، برای رفع موانع توسعه ضمن تأکید بر مطالعات، ساختار و تشکیلات اداری و سیاسی هم مهم است.

خدابخشی عنوان کرد: سند آمایش سرزمین قبلاً مصوب شده، در دولت قبل ابلاغ شده و مبنای توسعه این سند است، میزان اختیارات مسئولان و سطح دسترسی به مسئولان ارشد کشور برای کمک به توسعه مؤثر است.

وی گفت: باید تلاش شود ساختار متناسب با توسعه در هیئت دولت مشخص و از همه مسئولان برای هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتر استفاده کنیم که خواسته‌های مردم لرستان تحقق پیدا کند و پیگیر موضوع استانداری ویژه به عنوان یک کار مهم و کلیدی هستم.

خدابخشی اظهارداشت: اگر استانداری ویژه انجام شود استاندار می‌تواند در جلسات هیئت دولت شرکت کند و به مسئولان ارشد کشور دسترسی داشته باشد چون موانع توسعه با این دسترسی راحت‌تر برطرف می‌شوند.

وی افزود: در زمینه‌های بیکاری، زیرساخت‌ها، حمل و نقل، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پوشش دیجیتال، آبرسانی، بهداشت، درمان، آموزش و… مشکلات جدی در استان لرستان وجود دارد و برای شکل‌گیری توسعه به ساختار بهتر و مناسب‌تری نیاز داریم که باید در این راستا اختیارات نماینده دولت در استان بیشتر شود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس گفت: من برای توسعه شهرستان الیگودرز یک چارچوب ذهنی و فکری دارم و براساس مدل توسعه کار می‌کنم، برای توسعه یک منطقه باید زیرساخت‌ها تکمیل شوند چون زیرساخت‌ها پیشران توسعه هستند.

خدابخشی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه حمل و نقل شهرستان الیگودرز، اظهار داشت: ایجاد تعهد برای دولت در زمینه احداث ۴۰۸ کیلومتر جاده، افزایش اعتبار راه‌آهن الیگودرز از سه میلیارد به ۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲، احداث پنج راهدارخانه، تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به جاده الیگودرز -داران انجام گرفته است.

وی بیان کرد: جاده الیگودرز به مسجد سلیمان ۳۶ کیلومتر است و ۱۸ کیلومتر قرارداد دارد، این جاده یک ریال بودجه شهرستان الیگودرز و استان را کاهش نمی‌دهد و اعتبارش ملی است که باعث محرومیت‌زدایی، رونق گردشگری، اشتغال پایدار، دسترسی به سد لیروک، دسترسی آسان تر به توانیر می‌شود و همچنین برای پدافند غیرعامل مهم است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان خاطرنشان کرد: پروژه‌های گازرسانی، شبکه‌های آبرسانی، تخصیص آب شرب برای ۹۹ روستا، نصب دکل مخابراتی در نقاط دور، پوشش دیجیتال، اورژانس هوایی، ساخت درمانگاه و خانه بهداشت، فرمانداری ویژه، صدور مجوز برای مجتمع ورزشی بانوان، کارخانه پروفیل آلومینیوم و کارخانه فرآوری گیاهان دارویی و... از کار‌هایی بوده که در شهرستان الیگودرز پیگیری کردم.

خدابخشی عنوان کرد: کارخانه لاستیک بارز لرستان ۷ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری دارد و برای هزار نفر مستقیم و ۳ هزار نفر غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند که هم اکنون پروژه برای الیگودرز تثبیت شده و روند احداث خوبی دارد.

وی اظهار داشت: مجتمع گردشگری سد حوضیان جزء مصوبات رئیس جمهور است که خود دولت از آن پشتیبانی کند همچنین کشت و صنعت ۲ هزار رأسی در دوره گذشته احداث شده و سعی داریم آن را به ظرفیت اسمی برسانیم و بعداً مجتمع ۵ هزار رأسی را احداث کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از