حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
معاون امور اقتصادی استاندار لرستان:

کشاورزی باید به اقتصادمحوری سوق داده شود

کشاورزی باید به اقتصادمحوری سوق داده شود

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: کشاورزی باید از معیشت‌محوری به اقتصادمحوری سوق داده شود.

 به گزارش سفیرافلاک، سیروس ابراهیمی در جشنواره سیب بروجرد، اظهارداشت: اگر ما به دنبال هدفی در این جشنواره هستیم، باید سطح کیفی جشنواره‌ها ارتقاء یابد و تعداد بیشتری برگزار گردد.

وی بابیان اینکه معرفی محصول سیب مدنظر قرار دارد، افزود: در این جشنواره‌ها باید تلاش کرد که سیب در سطح گسترده معرفی شود و جشنواره در سطح ملی و منطقه‌ای باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: اگر به دنبال این هستیم که کشاورزی را از معیشتی به اقتصادمحوری سوق دهیم باید کارهایی ازجمله جشنواره برگزار گردد چراکه علاوه بر معرفی محصول، تعامل فرهنگی را به دنبال دارد.

ابراهیمی با اشاره به آموزش در حوزه کشاورزی، بیان کرد: باید تلاش کرد تا سطح آموزش در حوزه کشاورزی افزایش یابد و انتقال دانش در این زمینه می‌تواند در توسعه بخش کشاورزی مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش در بخش کشاورزی، پایه و اساس بهره‌وری است و سپس ترویج باید در دستور کار قرار گیرد و در سطح جامعه رواج یابد، همچنین گام بعدی تولیدات استاندارد، نیاز بازار و پایانه‌های صادراتی است و باید کارهایی کرد تا کشاورزی اقتصادمحور شود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان بابیان اینکه از کشاورزان و سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی حمایت می‌شود، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به هر میزانی که نیاز بوده تسهیلات پرداخت‌شده است و با توجه به اینکه کمبود سردخانه از مهم‌ترین مشکلات این بخش بوده، لازم است که سرمایه‌گذار وارد شود که ما هم در صدور مجوز و ارائه تسهیلات حمایت می‌کنیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید با تشکیل تعاونی و هم‌افزایی، اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهند و اگر این تعاونی‌ها ایجاد شود، دولت نیز همراهی می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از