حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:

۱۰میلیارد تسهیلات اجرای طرح «میزبان سبز» پرداخت می‌شود

۱۰میلیارد تسهیلات اجرای طرح «میزبان سبز» پرداخت می‌شود

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در راستای اجرای طرح «میزبان سبز» ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بهسازی خانه‌های گردشگرپذیر روستایی پرداخت می‌شود.

حجت‌الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: توسعه مناطق گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق روستایی و گردشگرپذیر در دستور کار قرار دارد که استقبال گردشگران برای حضور در مناطق روستایی بسیار زیاد است چرا که علاوه بر بازدید از مناطق طبیعی و تاریخی در دل روستاها، با حضور در خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، با نوع زندگی و آداب و رسوم مردمان همان منطقه هم آشنا می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا طرحی به نام «میزبان سبز» در استان اجرا شد که بیش از ۳۰ خانه روستایی که شرایط لازم را برای جذب گردشگر داشتند، شناسایی شدند اما برخی از این خانه‌ها نیاز به بهسازی داشتند که قرار شد تسهیلاتی در اختیار صاحبان این منازل قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: به همین منظور بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بهسازی این خانه‌ها در نظر گرفته شده که تعدادی از صاحبان این منازل به بانک‌ها معرفی شده تا بتوانند از این تسهیلات برای بهسازی و مرمت منازل استفاده نمایند.

عباسیان بیان کرد: با این اقدامات در روستاها، زمینه برای جذب بیشتر گردشگر فراهم می‌شود و البته در کنار این اقدامات برای اسکان و پذیرایی گردشگران، گردشگری کشاورزی هم نقش زیادی در توسعه گردشگری دارد که پیگیری برای صدور مجوز این گردشگری هم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد امکانات در جاذبه‌های گردشگری استان بسیار ضروری است، گفت: با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۳ سرویس بهداشتی کانکسی در جاذبه‌های طبیعی استان نصب شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از