حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
مدیرکل تعاون روستایی لرستان:

۱۶۷ هزار تن محصول کشاورزی خرید تضمینی شد

۱۶۷ هزار تن محصول کشاورزی خرید تضمینی شد

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: امسال ۱۶۷ هزار تن محصول کشاورزی گندم، کلزا و کاملینا از کشاورزان لرستانی به صورت تضمینی خریداری شد.

غلام‌علی فتحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: امسال خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط ۴۶ مرکز انجام شد که از ابتدای آغاز خرید تضمینی تاکنون، بالغ‌بر ۱۶۷ هزار تن محصول کشاورزی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: امسال ۱۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته خرید گندم افزایش یافته است، همچنین امسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن کلزا خریداری شده که نسبت به سال قبل با افزایش زیادی همراه بوده است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان تصریح کرد: امسال باتوجه به کاهش سطح کشت دانه روغنی کاملینا، ۶۴۵ تن کاملینا از کشاورزان خریداری شده که خرید دانه‌های روغنی در استان به اتمام رسیده ولی خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

فتحی از خرید حمایتی محصولات باغی خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال خرید حمایتی از سیب‌های تولیدی انجام می‌شود و بخشی از سیب‌ها از کشاورز به صورت حمایتی خریداری می‌شود تا در صنایع تبدیلی به محصولات دیگری تبدیل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از