حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع بسیج بروجرد:

۱۶ طرح نوآور مورد حمایت قرار گرفتند

۱۶ طرح نوآور مورد حمایت قرار گرفتند

رئیس آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع بسیج بروجرد گفت: امسال ۱۶ طرح نوآور توسط بسیج بروجرد مورد حمایت قرار گرفتند.

به گزارش سفیرافلاک، غلامرضا یاسینی‌کیا ظهر امروز در اجلاسیه مجمع بسیج بروجرد که در کانون بسیج برگزار شد اظهارداشت: در کارگروه آموزش، تحقیقات و فناوری تلاش شده تا با استفاده از طرح‌های نوآور بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که در این راستا سال گذشته چهار طرح ارائه شد و در بخشی دیگر نیز، مشکلات فنی صنایع را بعد از شناسایی، حل می‌کنند که سال قبل در این زمینه ۴۰ طرح داشتیم و امسال ۱۶ تا طرح ارائه شد که مورد حمایت مالی و معنوی قرار گرفتند.

وی افزود: این ظرفیت در بروجرد وجود دارد و از نخبگان دعوت می‌شود که طرح‌های خود را ارائه دهند و مورد حمایت قرار می‌گیرند، همچنین مشکلات و مسائل شهرستان در کارگروه، مسئله‌یابی شده و اینگونه طرح‌ها ادامه‌دار هستند.

رئیس آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع بسیج بروجرد تصریح کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه، کشت گیاهان‌دارویی و درختان مثمر است که پروژه آن ۸۰ درصد پیشرفت دارد و طرح بعدی بررسی آب و خاک آلوده است که هم در بروجرد و هم در جاهای دیگر کشت‌هایی وجود دارد که در برخی موارد آب و خاک این کشت‌ها آلودگی دارند که می‌توانند برای انسان مضر شود لذا در این راستا اقداماتی صورت می‌گیرد که ابتدا باید تحقیقات صورت گیرد و بعد طراحی شود که چه اقدامی انجام گیرد.

یاسینی‌کیا بیان کرد: ۸۰ هزار اصله درختان مثمر و کاشت یونجه در فضای سبز تپه چغا انجام شده است که نمونه‌ای از دیگر اقدامات این بخش است.

محمد بیاتی رئیس مجمع بسیج بروجرد اظهارداشت: مجمع بسیج مجموعه‌ای از صاحب‌نظران، اندیشه‌ورزان و متخصصان بسیجی است که برای تحقق تدابیر و سیاست‌های ابلاغی امامین انقلاب، گام دوم انقلاب و سند اعتلای نظام در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی در قالب نخبگان مردمی، حوزه، دانشگاه، مدارس و تشکلات مردم‌نهاد سازماندهی شده است.

وی افزود: هزار نخبه در سطح استان سازماندهی و جذب شده که در قالب مجمع بسیج، هیئت اندیشه‌ورز و کارگروه شش‌گانه شناسایی شدند که وظیفه مجمع بسیج، شناسایی و احصاء مشکلات و آسیب‌های شهرستان در قالب مسئله‌سنجی در طول سال است و امیدآفرینی عصاره فعالیت مجمع بسیج است.

رئیس مجمع بسیج بروجرد با اشاره به فعالیت بسیج، تصریح کرد: بسیج بسیاری از ناشدنی‌ها را شدنی کرده است و در بسیاری از مشکلات برای حل مشکلات اقدام نموده است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از