حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان:

۱۷ پایگاه انتخاب رشته کنکور فعال می‌شود

۱۷ پایگاه انتخاب رشته کنکور فعال می‌شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۷ پایگاه انتخاب رشته کنکور در شهرهای استان فعال می‌شود.

امین رسولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: برای کمک به دانش‌آموزانی که امسال در کنکور سراسری شرکت کردند، مراکز انتخاب رشته با حضور مشاوران مجرب در نظر گرفته شده که بتوانند راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا ۱۷ پایگاه انتخاب رشته برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که باتوجه به اعلام نتایج، فعال می‌شوند و در دو شیفت خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به هزینه این مراکز، تصریح کرد: قیمت مشاوره برای انتخاب رشته کنکوری‌ها براساس تعرفه دولتی است اما دانش‌آموزانی که تحت پوشش کمیته‌امداد و یا بهزیستی هستند می‌توانند با معرفی‌نامه مراجعه کنند و به صورت رایگان این خدمات مشاوره را دریافت نمایند.

رسولی بیان کرد: برای هر مرکز مشاوره حدود سه نفر مستقر می‌شوند که در همین راستا ۱۰۰ نفر از مشاوران که متقاضی فعالیت در این مراکز هستند در آزمونی شرکت می‌کنند و از بین آن‌ها تعدادی به عنوان منتخب، خدمات مشاوره‌ای را ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: این مراکز علاوه بر ارائه خدمات در حوزه انتخاب رشته، مشاوره در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار دارند، سال گذشته استقبال دانش‌آموزان برای حضور در این مراکز مشاوره‌ خوب بود و با قیمتی مناسب توانستند خدمات مشاوره را دریافت نمایند.

انتهای‌ خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از