حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/29 شمسی | 2024/10/20 میلادی
۲۲۸ نقطه حادثه‌خیز در سطح لرستان وجود دارد
رئیس پلیس‌ راه لرستان:

۲۲۸ نقطه حادثه‌خیز در سطح لرستان وجود دارد

رئیس پلیس‌ راه لرستان گفت: ۲۲۸ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان لرستان وجود دارد که ۴۳ نقطه بحرانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمد زارعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات راهنمایی‌ و رانندگی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ درصد کاهش تصادفات فوتی و ۸ درصد کاهش در تعداد فوت شده‌ها را داشته‌ایم.

وی افزود: بیش از ۵۲ درصد تصادفات برون شهری به علت عدم توجه به جلو رخ می‌دهد، ۳۹ درصد از تصادفات در اثر واژگونی و ۵۷ درصد از تصادفات در اثر برخورد با وسیله نقلیه است.

رئیس پلیس‌ راه لرستان عنوان کرد: در زمینه ثبت تخلفات ۸۷ دوربین هوشمند در سطح استان وجود دارد درصورتی که میانگین کشوری هر ۱۰ کیلومتر یک دوربین است اما در لرستان در هر ۲۹ کیلومتر یک دوربین وجود دارد که باید در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی بیان کرد: ۳۹ درصد از تصادفات در چهارخطه‌ها و ۳۱ درصد در راه‌های دو خطه است، در چهارخطه‌ها تصادفات به صورت واژگونی و شدت و تلفات کمتر است اما در دو خطه‌ها تصادفات وحشتناکی رخ می‌دهد.

زارعی گفت: محور پل سیمره به اندیمشک ۱۵۵ کیلومتر با پیچ و قوس‌های فراوان است که ۶ دوربین دارد و از ابتدای سال ۱۷ درصد از فوتی‌ها در این مسیر اتفاق افتاده است که مسئولان استان باید به این نکته توجه کنند.

وی تصریح کرد: ۲۲۸ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان وجود دارد که ۴۳ نقطه بحرانی است و ۲۲ نقطه در سال ۱۴۰۳ اولویت ایمن‌سازی دارند که تاکنون ۸ نقطه از آن‌ها رفع شده است.

رئیس پلیس‌ راه لرستان با اشاره به طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش، خاطرنشان کرد: پلاک سوم، راهکار قانون در برابر افرادی است که پلاک خودرویشان را دستکاری می‌کنند و پلیس راهور به دنبال اجرایی کردن این طرح است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از