حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور:

۳۰۰ پروژه درمانی در دست ساخت است

۳۰۰ پروژه درمانی در دست ساخت است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: ۳۰۰ پروژه درمانی سازمان تامین اجتماعی در دست ساخت است که از این تعداد ۱۳۰ پروژه کلان و بیمارستانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، میرهاشم موسوی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد اظهارداشت: بروجرد شهر معرفت، بصیرت و دین‌داری است و امروز از خدمتی بهره‌برداری شد که مردم این شهر از مواهب خدمت درمانی که یکی از خدمات مهم سازمان است استفاده کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: امروز بخشی از اراده و خدمت این شهید عزیز را که مورد تاکید ایشان بود را نظاره‌گر هستیم، شهیدی که با اخلاص و روحیه مردمی در بین همه صفوف در بین مردم ایستاد و همه سرمایه خود را تا پای جان پای کار مردم آورد لذا به لطف خدا همچنان مسیر خدمت را ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: یادمان نرفته در همین حوزه درمانی، در روزهای اول دولت وقتی تحویل گرفته شد که یاس و ناامیدی کشور را فرا گرفته بود و روزانه ۷۰۰ نفر با کرونا جان می‌باختند و کسی به داد نمی‌رسید و بی‌رحمانه برخی از مسائل به تحریم گره زده شده بود.

موسوی بیان کرد: در همین راستا شخص رئیس جمهور وارد این مسئله شد چون دغدغه مردم را داشتند و خودشان برای تامین واکسن اقدام کردند و با اراده و توان در حوزه درمان روزی اعلام شد مرگ کرونا به صفر رسید.

وی عنوان کرد: رشد اقتصادی که سال‌ها تکان نخورد و به مسائل بیرونی گره زده شد اما امروز شاهدیم این رشد اقتصادی روند مثبتی دارد و وطیفه داریم این راه را ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: در این سازمان هر ماه ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق داده می‌شد و ۵ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی داشتیم ولی با اهتمام شهید رئیسی همین ماه ۶۵ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت می‌شود و کسری نداریم.

موسوی اظهارداشت: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان این سازمان بدهی داشت و تدبیر راهبردی و تاکید و تجمیع منابع و اقدامات شهید رئیسی سبب شد تا بدهی‌ها تسویه شود.

وی با اشاره به خدمات درمانی در دولت سیزدهم گفت: در حوزه درمان ناباروری در این دولت با تعرفه دولتی صد درصد رایگان شد و شهید رئیسی تاکید داشتند که خدمت درمان رایگان شود به طوری که یکی دیگر از خدمات، درمان رایگان کودکان زیر هفت ساله بود که در حال انجام است، همچنین پوشش بیمه برای ۷ میلیون نفر از دیگر خدمات دولت مردمی بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمات درمانی سرپایی و ۱۷ هزار خدمت بستری ارائه می‌شود و در این دولت ۳۹ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی افتتاح شدند و امروز چهلمین مرکز درمانی کشور در بروجرد افتتاح شد.

موسوی بیان کرد: در کل کشور ۳۰۰ پروژه درمانی در دست ساخت است که ۱۳۰ تا پروژه کلان و بیمارستانی است.

وی با اشاره به طرح توسعه بیمارتسان کوثر بروجرد گفت: این پروژه سال‌ها قبل شروع شده بود و تلاش شد با همه توان به بهره‌برداری برسد که ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مساحت کل پروژه است و تخت‌ها از ۳۲ به ۱۰۰ تخت رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور عنوان کرد: همچنین پلی‌کلینیک تخصصی نسبت به قبلی ۱۲ برابر افزایش یافته است و با این پروژه در این شهرستان تمام نیازهای تخصصی درمانی بیمه شده‌ها تامین شود و تقاضا داریم استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند تا نیروهای تخصصی مورد نیاز تامین شود چرا که یکی از مولفه‌های مهم این است که نیروهای فوق‌تخصصی مورد نیاز تامین شود.

موسوی عنوان کرد: در لرستان سه پروژه در حال ساخت داریم که یکی از پروژه‌ها با این دولت آغاز شد و درمانگاه تخصصی الشتر است، یکی دیگر توسعه بیمارستان نرگس دورود است و پروژه دیگر درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان خرم‌آباد است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید هزار میلیارد تومان هزینه درمانی تامین منابع داده شود تا این پروژه‌ها به ثمر برسد.

وی اظهارداشت: طی دو سال قبل ۴۰۰ نیروی جدید به حوزه درمانی استان اضافه شده است که از طریق آزمون جذب شدند و همین مسیر شهید رئیسی که ترسیم شده با همه قوت ادامه می‌دهیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از