حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد:

۳۷ منزل مسکونی محرومان احداث و تعمیر شد

۳۷ منزل مسکونی محرومان احداث و تعمیر شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: ۳۷ منزل محرومان و نیازمندان با همت جهادگران بسیج سازندگی احداث و تعمیر شد.

احمد حسنوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: بسیج سازندگی بر مبنای خدمت و محرومیت‌زدایی در طول این سال‌ها خدماتی را ارائه داده و هر ساله خدمت‌رسانی جهادگران در عرصه‌های مختلف گسترش می‌یابد.

وی افزود: جهادگران و جوانان زیادی همراه با بسیج سازندگی برای زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق محروم، تلاش می‌کنند که در عرصه ساخت و ساز منازل مسکونی، ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی همه تلاش خود را به کار می‌گیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: سال گذشته چهار کانال آب‌َبر کشاورزی به متراژ ۳ هزار متر در روستاهای دودانگه، ده‌ترکان، کمره‌سفلی ایجاد شده است، همچنین هشت پروژه آبرسانی به روستاهای تپه‌مولا، دره‌مراد، برکت‌آباد، زارم و خشتیانک انجام شد و علاوه بر این نیز بهسازی دو استخر آب کشاورزی به حجم ۱۰۰ متر مکعب صورت گرفته است.

حسنوند با اشاره به اقدامات عمرانی در حوزه مسکن محرومان و نیازمندان، بیان کرد: سال گذشته ساخت هشت منزل مسکونی کمیته‌امداد و احداث و مرمت ۲۹ منزل مسکونی محرومان با همت جهادگران انجام شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۳۳ هزار و ۲۹ نفرروز در اردوهای جهادی شرکت کردند و ۳ هزار و ۸۱۳ نفر هم در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشارکت داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد از توزیع ۴۱ میلیارد تومان کمک مومنانه در بین خانوارهای نیازمند خبر داد و افزود: در سال قبل ۳۰ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، ۲ هزار و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر، ۱۸۱ سری جهیزیه و ۴۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شده است.

حسنوند با اشاره به اینکه ۷۱ صندوق قرض‌الحسنه در بروجرد وجود دارد، گفت: پس‌انداز این تعداد صندوق ۶۳ میلیارد تومان است و در این راستا ۳ هزار و ۳۸۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

وی یادآور شد: ۲۹۸ صندوق در این راستا تشکیل شده که ۴ هزار و ۴۹۰ نفر عضو صندوق‌های تشکیل شده هستند که ۲۶ صندوق روستایی و ۴۵ صندوق شهری است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰ نمایشگاه مشاغل خانگی از تولیدات برگزار شده که محصولات تولیدی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از