حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون میراث فرهنگی لرستان:

۳۸ اثر لرستان در فهرست آثارملی ثبت شد

۳۸ اثر لرستان در فهرست آثارملی ثبت شد

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: امسال ۳۸ اثر طبیعی، تاریخی و معنوی لرستان در فهرست آثارملی ثبت شد.

محسن طرحانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: هرساله تعدادی از آثار تاریخی، طبیعی و معنوی که قابلیت ثبت ملی را داشته باشند، بعد از تشکیل پرونده و ارسال به وزارتخانه، ثبت می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ اثر مختلف در استان ثبت ملی شده و با ثبت ملی این آثار، باید تلاش کرد تا در راستای معرفی بیشتر آن‌ها و حفاظت اقدام نمود.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: امسال شش اثر معنوی در استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که با این تعداد، مجموع آثار معنوی ثبت ملی در استان به ۱۱۶ اثر رسیده است.

طرحانی بیان کرد: همچنین با ثبت ملی شش اثر تاریخی منقول، تعداد آثار ثبت ملی منقول در استان به ۴۶ اثر افزایش یافت، علاوه بر این نیز ۱۵ اثر غیر منقول ثبت ملی شده که مجموع آن‌ها در استان به ۲ هزار و ۴۶۷ اثر رسید.

وی گفت: در استان لرستان جاذبه‌های طبیعی زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها قابلیت ثبت ملی را دارند به طوری که امسال ۱۱ اثر طبیعی در فهرست آثار ملی ثبت شده و مجموع این آثار هم به ۷۵ اثر رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی دیگری از آثار استان در دست بررسی است که پس از بررسی و دارا بودن شرایط لازم به وزارتخانه ارسال می‌شود تا در صورت امکان، ثبت ملی شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از