حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور:

۶۱۳ مگاوات پروژه تولید برق در دست اجراست

۶۱۳ مگاوات پروژه تولید برق در دست اجراست

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور گفت: در حال حاضر ۶۱۳ مگاوات پروژه تولید برق در شهرک‌های صنعتی در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، فرشاد مقیمی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنایع بروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برای منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اقداماتی انجام شده و مابقی کارها نیز در دستور کار قرار دارد از جمله اینکه کُد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد تا پایان مرداد صادر خواهد شد و علاوه بر این نیز زیرساخت‌های مورد نیاز در مرداد تحول می‌گردد.

وی افزود: در همین راستا کمیته پایش به صورت مستمر بررسی لازم را انجام خواهد داد و با توجه به اینکه در استان لرستان ظرفیت‌هایی وجود دارد، سرمایه‌گذاری در بخش صنایع غذایی می‌تواند به سرانجام برسد برهمین اساس شرایط و مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور تصریح کرد: برای احداث اورژانس در شهرک صنعتی، زمین رایگان داده می‌شود و باتوجه به کمبود زمین لازم است که احداث در ارتفاعات نیز مد نظر باشد.

مقیمی بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرک‌های صنعتی، رضایت تولیدکنندگان است که برای رفع مشکلات، بسیج وارد میدان شده و مشکلات را احصا می‌کند.

وی عنوان کرد: بخشی از مشکلات صنایع استان، قابلیت حل و فصل در استان را دارد و بخشی هم موضوعات سطح ملی است که از جمله حمایت واحدهایی که برای تولید برق آمادگی داشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور یادآور شد: باتوجه به رویکردی که در سازمان وجود دارد، برای حمایت از این واحدها کمک‌هایی صورت می‌گیرد تا بتوانند برق تولید نمایند.

مقیمی با اشاره به مشکل تامین منابع مالی واحدهای تولیدی، گفت: یک بخشی از این مشکل توسط روش‌های سنتی گذشته با همکاری استان و ملی تامین می‌شود اما در این راستا روش‌های نوین تامین منابع مالی از جمله تامین مالی زنجیره‌ای، شرکت سهامی عام پروژه و صندوق پروژه را در صنعت کشور داریم که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر رفع مشکل تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، افزود: تامین مواد اولیه برای برخی صنایع با مشکل همراه است که در این راستا تعاونی‌هایی هستند که می‌توانند مواد را تجمیعی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه ۶۱۳ مگاوات هم پروژه تولید برق در دست اجرا است، گفت: در حال حاضر ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی تولید می‌شود که علاوه بر این نیز ۲۴ مگاوات انرژی پاک درون این شهرک‌ها تولید می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: سال گذشته از میزان ۲ هزار و ۳۴ مگاوات نیروگاه‌های جدید که در کل کشور وراد مدار شدند، یک‌هزار و ۱۴۴ مگاوات در بخش صنعت بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از