حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل امور عشایری لرستان:

۷۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایر توزیع می‌شود

۷۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایر توزیع می‌شود

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ۷۰۰ دستگاه پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایر لرستان توزیع می‌شود.

هوشنگ نورمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: در راستای ایجاد امکانات برای خانوارهای عشایری که در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور قرار دارند، پنل‌های خورشیدی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: برهمین اساس ۷۰۰ دستگاه پنل خورشیدی تهیه شده که به‌زودی در بین خانوارهای عشایری که به شبکه برق دسترسی ندارند، توزیع خواهد شد که از این پنل‌ها در راستای تولید برق برای مصارف روشنایی و سایر موارد استفاده می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: برای تهیه هر دستگاه پنل خورشیدی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه شده که در مجموع این تعداد پنل خورشیدی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان خریداری شده است.

نورمحمدی عنوان کرد: تاکنون ۵۰۸ دستگاه پنل خورشدی در بین عشایر توزیع شده که در این مرحله نیز تعداد زیادی پنل در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد که این پنل‌ها و تولید برق با هدف جلوگیری از قطع درختان برای دسترسی به سوخت و روشنایی انجام می‌شود.

وی گفت: ایجاد امکاناتی مانند راه، آب، برق و سایر موارد در دستور کار قرار دارد تا عشایر بتوانند از این موارد و امکانات بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/  

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از