حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
۷ هزار هکتار برای کاشت نهال شناسایی شد
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

۷ هزار هکتار برای کاشت نهال شناسایی شد

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۷ هزار هکتار برای کاشت نهال‌های تولیدی شناسایی شده تا نهال‌ها در این مناطق کاشته شود.

احسان سهرابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ملی کاشت درخت در کشور، سهم لرستان ۳۰ میلیون نهال است که در دستور کار قرار گرفت و نهالستان‌های دولتی و خصوصی برای کاشت این تعداد نهال برنامه‌ریزی کردند که ظرف مدت چهار سال تولید و کاشته شود.

وی افزود: در سال اول این طرح، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال تولید شد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نهال توسط نهالستان‌های دولتی و ۳ میلیون نهال هم توسط نهالستان‌های خصوصی تولید گردید.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در نهالستان‌های دولتی، بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد که بعد از تولید، کاشت نهال انجام می‌شود.

سهرابی با اشاره به جانمایی کاشت نهال در لرستان، بیان کرد: مناطقی برای کاشت نهال‌های تولیدی در نظر گرفته شده که در مجموع، نهال‌ها در ۷ هزار هکتار هکتار از زمین‌ها کاشته می‌شود تا بتوانیم به هدف مطلوب برسیم.

وی یادآور شد: برای کاشت و غرس نهال‌های تولیدی در استان، سهم هر دستگاه مشخص است که این کار با هدف توسعه فضای سبز انجام می‌شود چرا که فضای سبز و درختان سرمایه‌ای بسیار ارزشمند است و بعد از کاشت نیز باید در راستای حفاظت از آن‌ها بکوشیم.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطر نشان کرد: کاشت درخت و نهال‌کاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که منابع طبیعی در دستور کار قرار داده و امسال سومین سال برنامه‌ریزی و اجرای این طرح است که در استان نیز روند اجرای طرح مطلوب است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از