حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خبر داد:

شناسایی ۸۱ متخلف کشت محصولات آبدوست

شناسایی ۸۱ متخلف کشت محصولات آبدوست

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: باتوجه به ممنوع بودن اجاره زمین کشاورزی برای کشت محصولات آبدوست، ۸۱ متخلف کشت محصولات آبدوست شناسایی شد.

جواد گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: با توجه به ضرورت توجه به مصرف آب و کاهش کشت محصولات آبدوست، اقداماتی در دستور  کار قرار گرفته که با متخلفان در این راستا برخورد خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۸۱ متخلف کشت محصولات آبدوست در بروجرد شناسایی شدند که بخش قابل توجهی از این تخلفات مربوط به اجاره زمین‌های کشاورزی است که زمین‌های کشاورزی خود را در اختیار کشاورزان غیربومی قرار می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: البته کشت محصولات آبدوست در جاهایی که آب سطحی وجود دارد، مشکلی نیست اما در مناطق دیگر کشت این محصولات ممنوع است و به طور مرتب بررسی صورت می‌گیرد و اخطار داده می‌شود که لازم است کشاورزان به این مورد توجه داشته باشند.

گودرزی بیان کرد: یکی از محصولات آبدوست که کشت می‌شود، برنج است که امسال در بروجرد بیش از ۸۵۰ هکتار کشت شده و بیشتر در مناطقی بوده که دارای آب‌های سطحی است ولی در مجموع کشت محصولات آبدوست در مناطقی که آب چاه است، ممنوع است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از