حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان:

۸۱ پروژه گردشگری در دست اجراست

۸۱ پروژه گردشگری در دست اجراست

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در حال حاضر ۸۱ پروژه گردشگری در دست اجراست که بخشی از آن‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی در استان لرستان، هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی از این جاذبه‌ها بازدید می‌کنند که تلاش می‌شود تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم بتوانیم زمینه جذب گردشگر را افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر ۸۱ پروژه گردشگری در لرستان در دست احداث است که این پروژه‌ها شامل هتل، مهمان‌پذیر، مجتمع گردشگری، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مراکز تفریحی و اقامتگاه‌های سنتی است که در شهرهای مختلف استان در حال احداث می‌باشد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های گردشگری بین ۱۰ تا ۸۰ درصد است که تلاش می‌شود تا با تامین هزینه مورد نیاز، پروژه‌هایی که از درصد پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند، تا پایان سال به بهره‌برداری برسند و مورد استفاده گردشگران قرار گیرند.

عباسیان بیان کرد: اجرای پروژه‌های گردشگری علاوه بر اینکه در جذب توریست نقش مهمی دارد، در ایجاد اشتغال هم می‌تواند موثر باشد که طی سال‌های اخیر استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی بسیار زیاد بوده از همین رو برای فراهم شدن چنین محیط‌هایی اقداماتی انجام شده تا افراد بتوانند با دریافت مجوز، اقامتگاه‌های بوم‌گردی را فعال نمایند.

وی گفت: در همین راستا پروژه‌های گردشگری با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا بوده و بخش خصوصی برای ثمر دهی این پروژه‌ها هزینه‌های زیادی را صرف کرده که در نهایت این اقدامات منجر به جذب گردشگر، اشتغال و توسعه اقتصادی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از