حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان مطرح کرد؛

۸۳هزار عشایر لرستان ظرفیت کم‌نظیری برای نظام

۸۳هزار عشایر لرستان ظرفیت کم‌نظیری برای نظام

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان گفت: جامعه عشایری استان با جمعیت ۸۳ هزار نفر و ۱۴هزار خانوار به عنوان یک ظرفیت عظیم، کم‌نظیر و پشتوانه‌ای قوی و مستحکم برای نظام محسوب می‌شوند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، مجید بیرانوند عصر امروز در همایش بزرگ سران ایلات و طوایف، فرهنگیان، فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های عشایری استان لرستان که دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: عشایر غیور و زحمتکش این سرزمین در هیچ برهه‌ای از زمان با نظام سلطه و سلاطین ظالم همراه نبودند و همیشه همراه و پشتیبان عالمان دین و سرباز قرآن بودند.

وی افزود: عشایر در انقلاب اسلامی همیشه سرباز ولایت و اسلام بوده‌اند، در دوران پس از انقلاب و دفاع مقدس عشایر با سلاح خود برنو به دست به فرمان امام راحل در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کردند، گواه این مطلب تقدیم ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری در سراسر کشور و هزار شهید عشایر لرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان تصریح کرد: عشایر در دوران پس از دفاع مقدس به فرمان رهبر معظم انقلاب به عنوان افسران جنگ اقتصادی به میدان آمدند و به عنوان پیش قراولان عرصه جهاد اقتصادی سنگر را خالی نکردند و گواه این ادعا آمار‌های رسمی و منابع اطلاعاتی است.

بیرانوند بیان کرد: امروز عشایر لرستان سالانه بیش از ۱۳ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۰ تن عسل، ۲۹تن شیر، ۱۷ تن روغن، هزار و ۳۹ تن پشم،۶۳۰ تن ماهیان سردابی، ۱۵۵هزار تن جو، ۱۵هزار تن گندم و ۷۴ تن حبوبات به چرخه تولید می‌رسانند که این گوشه‌ای از خدمات این جامعه است‌.

وی عنوان کرد: جامعه عشایری استان لرستان با ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه با جمعیت بالغ بر ۸۳ هزارنفر و ۱۴هزار خانوار به عنوان یک ظرفیت عظیم و کم‌نظیر و پشتوانه‌ای قوی و مستحکم برای نظام است.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان گفت: امروز در حالی جشن ۴۵سالگی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم که دشمنان قسم خورده ما که هرساله آرزوی این را داشتند که انقلاب اسلامی را در سال بعد نبینند و به دنبال آسیب زدن به این نظام الهی بودند امروز در برابر یک گروه کوچک به نام حماس زمین‌گیر شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از