حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

‍24 درصد از مخازن سدهای لرستان آب دارد

‍24 درصد از مخازن سدهای لرستان آب دارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: هم اکنون 24 درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است که نسبت به سال آبی گذشته 32 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش سفیرافلاک، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای لرستان داریوش حسن‌نژاد اظهارداشت: حجم کل مخازن سدهای مروک، ایوشان، تنگ‌هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان208.71 میلیون‌متر مکعب است که در این مقایسه سد هاله با 67 درصد افزایش و سد ایوشان با 52 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین درصد افزایش حجم آب را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 24 درصد از مخازن سدهای لرستان پر است، افزود: حجم آب موجود در پشت سدهای استان 49.74 میلیون‌متر مکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: در حال حاضر مجموع آب ورودی‌ شش سد استان 0.17 متر مکعب بر ثانیه و آب خروجی 1.05 متر مکعب بر ثانیه است.

وی تصریح کرد: کاهش و شکل بارش در سال آبی جاری نسبت به دوره آماری (بلند مدت) باعث شده است که منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های استان همچنان با کاهش مواجه شوند، به‌طوری‌که متوسط دبی رودخانه‌های استان در شهریور ماه سال آبی جاری نسبت به سال گذشته حدود 121 درصد افزایش و نسبت به متوسط شهریور ماه طول دوره آماری حدود 29 درصد کاهش داشته باشند.

حسن‌نژاد با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در استان تاکید کرد: با مشارکت همگانی و حس مسئولیت‌پذیری در مدیریت مصرف بهینه، می‌توان نقش موثری را در حفاظت از منابع آبی استان ایفا کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از