حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد:

«غزه» مسئله مشترک شیعه و سنی است

«غزه» مسئله مشترک شیعه و سنی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد گفت: یکی از مشترکات شیعه و سنی مسئله «غزه» است و شیعه و سنی باید در دفاع از مظلوم یکی باشند.

حجت‌الاسلام مصطفی گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به هفته وحدت، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را رسول خود معرفی می‌کند و می‌گوید کسانی که با اویند بر کافران سخت‌گیر و با همدیگر مهربانند و اتحاد و برادری دارند همین یک آیه از قرآن کریم می‌تواند دلیلی بر اتحاد مسلمانان باشد، مسلمانانی که با جمعیت حدود ۲ میلیارد نفر مشترکات بسیاری زیادی از جمله قبله، پیامبر و کتاب واحد دارند و حول دشمن مشترک می‌توانند متحد شوند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید نسبت به دشمنان شدید و سخت‌گیر باشید، اگر امروز رسول خدا در میان ما حاضر بود به همه دستور می‌داد در برابر نسل‌کشی غزه و جنایاتی که در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد متحد شویم، اگر در عصر پیامبر (ص) زندگی می‌کردیم باید تمام توان خود را به کار می‌گرفتیم که به داد مسلمانان مظلوم برسیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد عنوان کرد: رسول خدا می‌فرماید اگر مسلمانی صدای مسلمانی را بشنود که فریاد می‌کند مسلمانان به فریاد من برسید و او را کمک نکند، دیگر مسلمان نیست بنابراین مسلمانان جهان باید به کلام نبوی و آیات قرآن متوسل و متمسک شوند، حول محور حق اجتماع کنند و با دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان مرزبندی داشته باشند.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان‌ یهودیان هستند، نوزادان ذبح و پیر و جوان در غزه مظلوم و مقتدر سلاخی می‌شوند بنابراین وظیفه ماست در هفته وحدت همه اختلافات را کنار بگذاریم و حول محور متحد و یکپارچه جامعه اسلامی که فلسطین اشغالی و غزه سربلند و قهرمان است جمع شویم تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم و با اتحاد مشت محکمی بر دهان صهیونیسم و استکبار جهانی بزنیم.

گودرزی گفت: ما دو فرقه بزرگ شیعه و سنی در دنیای اسلام داریم، قرن‌هاست که استکبار جهانی این نقطه وحدت و اتحاد را مورد توجه قرار داده و می‌خواهد این دو بال را بشکند که پرنده اسلام قادر به پرواز نباشد، چه شیعه انگلیسی و چه سنی آمریکایی دو رویه یک سکه هستند که توسط استکبار جهانی ضرب شده‌اند بنابراین هر صدایی از هر گلویی خارج شد و قصد داشت بین امت اسلامی اختلاف بیندازد حتی اگر مجتهد، عالم و مولوی باشد مسلمانان باید بدانند این صدا از حنجره شیطان خارج شده و صدای اسلام و عالم اسلام نیست.

وی تصریح کرد: از روزی که امام خمینی (ره) انقلاب را آغاز کرد و قبل از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۴۲ خطر صهیونیست را به دنیای آن زمان گوشزد کرد و ابتکار روز قدس را به خرج داد که دنیای اسلام متحد شد و امروز این میراث امام (ره) توسط خلف صالح و جانشین شایسته‌ ایشان مقام معظم رهبری دنبال می‌شود که مسلمانان حول این محور اتحاد کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد خاطر نشان کرد: یکی از مشترکات شیعه و سنی مسئله غزه است، با اینکه مردم غزه اهل سنت هستند اما ما شیعیان در دفاع از مظلومان غزه از هر اهل سنتی سنی‌تر هستیم و شیعه و سنی باید در دفاع از مظلوم یکی باشند.

وی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم امروز پرچم خونخواهی از مظلومان به ویژه مردم غزه روی دستان مردم ایران و شیعیان قرار دارد و ان‌شاءالله همه اهل سنت در این خیمه جمع شوند که بتوانیم استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل را رسوا کنیم و به زمین مذلت بزنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از