حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد- اندیمشک

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد- اندیمشک

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد- پلدختر- اندیمشک به طول ۲۱۹ کیلومتر از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، مهرداد بذرپاش ظهر امروز در بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد - دورود، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های بسیار مهم ما پروژه راه‌آهن است که این پروژه راهبردی اثر مناسبی در استان لرستان و کشور دارد، این راه‌آهن مواصلاتی می‌تواند رساندن سریع، ارزان و مناسب بار و کالا را انجام دهد و نقش ترانزیتی خود را ایفا کند.

وی افزود: طول این محور ۳۳۲ کیلومتر است و در دو قطعه کار دنبال می‌شود، قطعه اول از دورود تا خرم‌آباد است که ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال گذشته حدود ۱۲ درصد پیشرفت پروژه را شاهد بودیم که انتظار می‌رود ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد. برای این قطعه حدود ۹۳۰ میلیارد تومان منابع از محل استجازه مقام معظم رهبری به طرح تزریق شد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: قطعه بعدی به طول ۲۱۹ کیلومتر است که از خرم‌آباد به پلدختر و از آنجا به اندیمشک می‌رسد، قراردادی بین قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده و از امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل توپوگرافی منطقه، عملیات عمرانی آسان نیست و در کل محور ۳۳۲ کیلومتر ۶۲ کیلومتر تونل و ۱۴ کیلومتر احداث پل داریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از