حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
استاندار لرستان:

اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در لرستان مطلوب نیست

اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در لرستان مطلوب نیست

استاندار لرستان گفت: روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان لرستان مطلوب نیست و پیگیری درستی در این رابطه انجام نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان را نامطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: مسئول ستاد بازآفرینی کشور بنا بود به لرستان سفر کند اما عدم تحقق این امر نشان دهنده این است که پیگیری درستی انجام نگرفته است.

وی افزود: در بحث بازآفرینی در مناطق حاشیه‌ای استان لرستان اقداماتی انجام شده اما به سرعت عمل بیشتری نیاز داریم زیرا سه سال از سیاست‌گذاری برای شتاب‌دهی به احیاء بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری گذشته و فعالیت عمده‌‌ای صورت نگرفته است.

استاندار لرستان به لزوم تعیین زمان اجرای طرح‌های ابلاغی و تشویقی توسط مسئولان استان تاکید کرد و گفت: اولویت مهم در ستاد بازآفرینی شهری برنامه دقیق و اطلاع رسانی شهرداری‌ها به مردم در رابطه با این طرح است.

وی با بیان اینکه منابع بازآفرینی و نوسازی نقاط آسیب دیده شهری باید تامین و تقسیم کار مشخصی در این رابطه انجام گیرد تصریح کرد: در این راستا برنامه شفاف، مشخص و زمان بندی شده ستاد بازآفرینی شهری در استان لرستان ارائه شود.

شفقت به نبود اشتغال در اماکن حاشیه‌ای استان اشاره و عنوان کرد: فضاهای سبز، ورزشی، فرهنگی و مبلمان شهری در مناطق حاشیه‌ای وضعیت مناسبی ندارند و بازدیدهای انجام گرفته از برخی مناطق نشان دهنده اجرای ضعیف طرح بازآفرینی شهری است.

وی تاکید کرد: بسته‌های تشویقی، برنامه‌ها و ضوابط مربوط به بازآفرینی هر شهر باید تا ۱۵مهرماه تدوین شود اظهارداشت: این برنامه‌ها در کمیسیون مربوطه تصویب و ابلاغ و همزمان نیز اقدامات تبلیغی و تشویقی برای مردم انجام گیرد.

استاندار لرستان افزود: در صورت اراده مسئولان مربوطه، طرح بازآفرینی تا پایان امسال در همه شهرهای استان اجرا می‌شود؛ در این رابطه فرماندار و شهردار محور اصلی هستند و سهم وظایف شهرداری، دستگاه‌های مربوطه و راه و شهرسازی نیز باید مشخص شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از