حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

احتمال طغیان آفت برگ‌خوار در لرستان وجود دارد

احتمال طغیان آفت برگ‌خوار در لرستان وجود دارد

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: علاوه بر طغیان آفت جوانه‌خوار، احتمال طغیان آفت برگ‌خوار در سطح یک‌هزار هکتار از درخت‌های لرستان وجود دارد.

بهروز دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: امسال با توجه به بارندگی‌ها و گرمای هوا که تنها بخشی از دلایل طغیان آفت جوانه‌خوار هستند، این آفت در بیش از ۴۱ هزار هکتار مشاهده شد.

وی افزود: کانون‌های بحرانی این آفت در بیش از ۶ هزار هکتار وجود دارد که بیشتر در خرم‌آباد و چگنی، دورود، الیگودرز، کوهدشت، رومشکان، پلدختر و بخش‌هایی از الشتر و نورآباد دیده شده است.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: باتوجه به وسعت آفت جوانه‌خوار، اقدامات لازم از جمله سم‌پاشی صورت گرفت تا از گسترش آن جلوگیری شود البته این آفت تک نسلی است ولی خطرناک‌تر از این آفت، آفت برگ‌خوار است که احتمال طغیان آن در سطح یک‌هزار هکتار وجود دارد.

دریکوند بیان کرد: آفت برگ‌خوار چند نسلی است و چندین بار برگ درختان تازه روئیده شده را می‌خورد که بیشتر در فصل تابستان دیده می‌شود که از هم‌اکنون اقدامات لازم انجام شده که در صورت طغیان و بحرانی شدن، بتوانیم عملیات مورد نیاز را انجام دهیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه میزان بارندگی‌ها بیش از ۵۴۰ میلیمتر بوده است و در اسفندماه نیز هوا کمی گرم شد لذا شرایط برای طغیان این آفت‌ها وجود دارد.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: در مجموع میزان طغیان این آفت نسبت به سال گذشته دو برابر شده که این موضوع مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه از چندین سال قبل وجود داشته ولی هر سال با شدت و ضعف همراه بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از