حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه‌جمعه لرستان مطرح کردند:

اراده‌ قوی ایران برای ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان

اراده‌ قوی ایران برای ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان

ائمه‌ جمعه لرستان گفتند: ملت ما نشان داده که در وقایع مختلف انقلاب اسلامی محکم بوده و با اراده‌ای قوی در مقابل این توطئه‌ها ایستاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهارداشت: ۹ دی روز عزت برای ملت ایران بود و روز شکست دشمنان و فتنه‌گران بود، باعظمت حضور مردم برگزار شد، در گرامیداشت ۵۰۰ شهید فراجا نیز مردم حضور پرشوری داشتند و در روز ولادت حضرت فاطمه(س) و امام‌راحل و سالروز شهادت شهید سلیمانی، مردم دلبستگی خود را به راه فاطمی نشان دادند.

وی افزود: ملت ایران داشته‌های فراوانی دارد و یکی از این موارد فداکاری و جانفدایی در راه خداست که مردم ما در داخل کشور و آزادگان جهان این نگاه را در شهید سلیمانی می‌بینند و باید این داشته‌ها را گرامی داریم و این الگوها قوه محرکه انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: خون شهدا آثار خود را در جامعه به‌جا می‌گذارد، دشمنان ذلیل از قبل پیروزی انقلاب تا به امروز دشمنی آن‌ها ادامه دارد که با شیوه بمباران تحریم، تهاجم فرهنگی و حوادث تروریستی مانند کرمان قصد دارند این نسل را از داشته‌ها جدا کنند.

وی تصریح کرد: ملت ما نشان داده که در وقایع مختلف انقلاب اسلامی محکم است و با اراده‌ای قوی در مقابل این توطئه‌ها ایستاده است و مردم در شهرهای مختلف، پی وقوع این حادثه تجمعاتی داشتند که نشان دادند این اتفاقات در عزم و اراده آن‌ها اثری ندارد.

شاهرخی گفت: دست آمریکا در حادثه کرمان وجود دارد و سعی داشتند تا افکار مردم از جنایات غزه به سمتی دیگر سوق دهند اما مزدوران داعشی بدانند که مکتب نورانی شهید سلیمانی در بین ملتها جای خود را بازکرده است.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: مردم وحدت خود را حفظ کنند و باید همدل و همراه و گوش‌به‌فرمان رهبری این راه را ادامه می‌دهیم لذا امروز در بحث انتخابات باید جهاد تبیین صورت گیرد و با حضور پرشور دشمن ناامید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شیوه ائمه جمعه، پیروی از مقام معظم رهبری است و نمایندگان نزد ائمه جمعه فرقی ندارد.

شاهرخی گفت: در استان ما چندین صنعت وجود دارد که امر تولید و اشتغال شناخته‌شده وجود دارد که یکی از واحدهای تولید تعدادی از کارگران را تعدیل کرده که این موضوع پیگیری شده که این کارخانه اقدام به جذب نیرو کرده و پس از مدتی نتوانسته حقوق و مزایای آنها را پرداخت کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: کارخانه‌ای که دو هزار نیرو دارد، گاهی دخالت افراد غیر مرتبط موجب ضرر و زیان است و بایستی حقوق سرمایه‌گذار، کارگران و نیروها در دستور کار باشد و اقداماتی برای رفع این مشکل در حال انجام است.

 

 جبهه انقلاب هر روز در حال مقتدرشدن است

حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه بروجرد اظهارداشت: مردم ایران در سالروز شهادت شهید سلیمانی، از شهرهای مختلف خود را به کرمان رساندند تا در مراسم سالروز شهادت سردار دل‌ها حضور داشته باشند اما دشمن تاب دیدن این همه عظمت حضور را نداشت و دست به حادثه تروریستی زد.

وی با اشاره به اینکه جبهه انقلاب و مقاومت هر روز در حال مقتدرشدن است، افزود: این اقدامات دشمن هیچ خدشه‌ای به جبهه مقاومت و انقلاب وارد نمی‌کند و ملت ایران، تقدیم شهدا در مسیر اسلام و انقلاب را افتخار و سعادت می‌داند.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: امروز ملت ایران تقاضای یک انتقام سخت را از دشمنان دارند و باید سیلی سختی به دشمن زد و به‌زودی این انتقام گرفته شود.

وی تصریح کرد: داعش دست‌پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است که دست به جنایات زیادی زده و پس از چند ساعت از این حادثه اعلام کردند که کار داعش بوده است.

حسینی به سالروز کشف حجاب در زمان پهلوی اشاره کرد و گفت: رضاخان جنایت‌ها و خیانت‌های زیادی در کشور انجام داد و تلاش داشت تا حجاب را از سر مردم ایران بردارد اما ملت ایران ایستادگی کردند که وقتی مقاومت مردم را دید، در مسجد گوهرشاد تعداد زیادی را به خاک و خون کشید.

امام جمعه بروجرد مهارت‌آموزی را در جامعه ضروری برشمرد و افزود: کسب مهارت توسط نسل جوان به خصوص جوانان، در امر اشتغال نقش مهمی دارد و در این راستا فنی و حرفه‌ای می‌تواند در قالب رشته‌های مختلف، مهارت‌های لازم را ارائه دهد.

 

رسانه‌ها برای مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوهدشت، اظهارداشت: گناه ظرف دل انسان را آلوده کرده و او را از مسیر پاکی که خداوند متعال انسان را بر آن آفریده، منحرف می‌سازد.

وی افزود: گناه به مرور جمع می‌گردد، انسان برای ارتقا، تکامل و قرب به مقام ربوبی خلق‌شده است و مانع این مسئله ارتکاب گناه می‌باشد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان ضمن محکوم کردن این حرکت ناجوانمردانه، عنوان کرد: خون پاک انسان‌هایی بی‌سلاح، آزاده و شهروندانی بی‌گناه توسط داعشیان و ایادی رژیم صهیونیستی و حامیانش بر زمین ریخته شد؛ این مصیبت بزرگ را به خانواده‌های محترم شهدا، ملت عظیم‌الشان ایران و همه آزادگان جهان تسلیت می‌گویم.

 وی تصریح کرد: به یاری خداوند متعال گروه‌های تروریستی و حامیان کوردل آن‌ها در داخل و خارج از کشور مکافات این جنایت پرداخت خواهند کرد.

طهماسبی گفت: دولت در راستای ثبات اقتصادی در جامعه تلاش می‌کند و حرکت‌های خوبی انجام داده است و عوامل تورم‌زا را کنترل می‌کند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت مسئله حجاب در جامعه، بیان کرد: حجاب قبل از آن‌که دستور قرآنی باشد، نیاکان و اجداد ما پوشش مناسب و دارای حجاب بوده‌اند و یکی بحث ملی به شمار می‌رود و این مربوط به قبل از اسلام می‌باشد و اسلام نیز بر آن تاکید داشته است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری انقلاب در زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مشارکتی پرشور، رقابت واقعی، سلامت و امنیت چهار رکن مهم در انتخابات است؛ خطاب اول رهبر انقلاب به مسئولان برگزاری انتخابات می‌باشد؛ باید زیرساخت رای دادن برای دورترین نقطه فراهم شود تا مردم به راحتی رای خود را در صندوق قرار دهند.

طهماسبی گفت: فضای مجازی مردم را دلسرد و ناامید نکنند، اگر مجلس قوی نباشد، جامعه ضرر می‌کند، رسانه‌ها مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: دشمنان نمی‌خواهند ببینند که مردم به ارزش‌ها پایبند هستند، مردم با مشارکت خود در انتخابات خط عزت، استقلال و دفاع از ارزش‌ها را بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از