حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/08/07 شمسی | 2024/10/28 میلادی
استفاده از ظرفیت مدیران خلاق و توانمند ضروری است
معاون سیاسی وزیر کشور:

استفاده از ظرفیت مدیران خلاق و توانمند ضروری است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هدف این است که نیروهای توانمند حذف نشوند و اگر مدیری در اداره‌ای خلاقیت و هنری دارد، فعالیت خود را ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، علی زینی‌وند عصر امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار جدید لرستان که در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد‌، اظهار داشت: لرستان به عنوان نگین زاگرس، نقطه تلاقی تمدن‌های بزرگی است و این به ما هویت عمیقی بخشیده است و زاگرسیان همیشه موفق هستند.

وی با بیان اینکه لرستان در دوران دفاع مقدس پیشتاز بوده است، افزود: این استان هم جغرافیا و هم طبیعت زیبا دارد، همچنین فرهنگ غنی و موسیقی سرشار دارد و قطعه رنگین تاریخ کهن ایران زاگرس است و نگین آن هم لرستان است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تحولات اخیر، تصریح کرد: در این روزهایی که شاهد تحولاتی در جهان هستیم‌ می‌بینیم که ننگ‌های تاریخی برای دشمن ثبت می‌شود و از طرفی افتخار برای کسانی که ایستاده‌اند در تاریخ ثبت می‌گردد.

زینی‌وند بیان کرد: یک روز ۱۱ سپتامبر ساخته می‌شود، یک روز داعش را ایجاد می‌کنند و از اسلام، چهره غیر واقعی ارائه می‌دهند، یک روز در کشورها دستکاری می‌کنند و ناآرامی را رقم می‌زنند و امروز از یک رژیم کودک‌کش حمایت می‌کنند و آن‌ها اهدافی از جمله تعریف یک نظم جدید است.

وی عنوان کرد: امروز باید یکپارچه به عنوان یک محور واحد این تحلیل را داشته باشیم که محکم دفاع کنیم و بدانیم که این تهدیدات زودگذر است و قامت ایران مستحکم است و مقتدرانه به مسیر خود ادامه می‌دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ضرورت فعال کردن ظرفیت‌های لرستان، اظهار داشت: تا حالا از خودمان پرسیده‌ایم که چرا مناطقی به این غنی بودن و داشتن ظرفیت‌های مختلف و نیروی انسانی، توسعه نمی‌یابند، مقصر دولت‌ها نیستند بلکه فرهنگی است که باید تغییر یابد.

زینی‌وند افزود: لرستان سرزمینی با این همه استعداد خدادادی پیشرفتی ندارد و لازم است که به خودمان بیائیم و رغبت لازم را برای فعالیت نخبگان و مدیران فراهم کنیم تا خدمت کنند.

وی یادآور شد: باید فرهنگ وحدت، تقویت نیروی انسانی و حرمت گذاشتن به کار را غنیمت شمرد و اگر این موارد رخ داد، توسعه هم رخ می‌دهد و باید گفت که توسعه با پول اتفاق نمی‌افتد بلکه با نیروی انسانی و فرهنگ کار اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه منابع ما ضعیف است، گفت: اگر مدیری چشمش به اعتبارات باشد نمی‌تواند موفق شود، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیار بودجه دولتی است و اگر همه همت کنند و نمایندگان تلاش داشته باشند می‌توانند یک سرمایه‌گذار بیاروند و کارهای بزرگی انجام شود.

زینی‌وند تصریح کرد: باید فرش قرمز جلوی کارآفرینان پهن شود و مدیران به جای اینکه با امضا نکردن و جلسات تکراری، کارها را معطل کنند، افرادی مانند استاندار می‌توانند خودشان کار سرمایه‌گذار را راه بیندازند و این منجر به توسعه و اشتغال می‌شود لذا باید بخش خصوصی را گرامی بداریم و قوانین طوری باشد که اینها کار کنند.

وی بیان کرد: دولت وفاق معنایش تشکیل یک مجموعه از مدیرانی که متضاد فکر می‌کنند نیست، بلکه یعنی کسانی که حاضر هستند کار کنند با برنامه‌های این دولت که زمینه کار برایشان فراهم است و با خط‌کش سیاسی به افراد نپردازیم البته اگر کسی در کار اجرایی، کار سیاسی کند امکان‌پذیر نیست.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: مجموعه عملکرد ما این است که نیروهای توانمند حذف نشوند و اگر مدیری در اداره‌ای خلاقیت و هنری دارند و صرفاً به خاطر اینکه در فلان ستاد بوده یا نبوده خط‌کشی نکنیم و باید کارشان را انجام دهند چرا که وفاق در مدیریت معنایش این است که همه شایستگان، ذیل گفتمان دولت فعالیت داشته باشند و کارآمدی برمبنای شایستگی و تجارب موفق است که استانداران هم با همین دیدگاه انتخاب می‌شوند.

وی گفت: یکی از ملاک‌های اصلی ما نگاه به گذشته افراد بوده که آیا تجربه موفق و عملکرد خوبی داشته‌‌اند، همچنین مردم‌داری، پاک‌دستی، دانش و انگیزه مد نظر قرار دارد لذا مدیران کم‌انگیزه نباید به کار گرفته شوند، فقط انگیزه نیاز است تا یک مدیر بتواند در مدیریت تلاش کند بنابراین نیاز است مدیران باانگیزه مشغول به کار شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: اگر مدیر میدانی باشد، مردم هم راضی هستند، خدمت مدیریتی عشق، ایمان و انگیزه نیاز دارد که باید در انتخاب مدیران این موارد مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در وزارت کشور، رئیس‌جمهور به وزیر کشور دستور داد تا کمیته‌ای تشکیل دهد  که ۵۰۰ نفر در حد استانداران استان‌ها شناسایی شده و ۲۰۰ نفر از بین این افراد انتخاب شدند و باز هم از بین این تعداد استانداران انتخاب شدند که همگی دارای سوابق روشن و بدون نگاه به دیدگاه سیاسی آن‌ها این کار انجام شد.

زینی‌وند یادآور شد: شاهرخی، استاندار لرستان در بین ۵۰ نفری که برای استانداری استان در نظر گرفته شده بودند، انتخاب شد و انتخاب براساس شاخص‌ها بوده است.

انتهای خبر/ 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از