حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید:

اسلام در عرصه‌های جهانی می‌درخشد

اسلام در عرصه‌های جهانی می‌درخشد

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیشترین صدمه و دشمنی علیه اسلام و قرآن صورت گرفت اما اسلام پرفروغ‌تر و تابناک‌تر در عرصه‌های جهانی در حال درخشیدن است.

به گزارش سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم صبح امروز در اجلاسیه شهدای جاویدالاثر لرستان که در دهکده مقاومت برگزار شد، اظهارداشت: یک سخنی که تقریباً در دل تاریخ همواره مطرح است و در صدر اسلام هم مطرح بود، اینکه اساس مکتب اسلام دارای دشمنان زیادی است و در گذر زمان و تاریخ برای حفظ و صیانت از مکتب، آرمان، توحید و یکتاپرستی چه باید کرد.

وی افزود: این موضوع در صدر اسلام مطرح می‌شد و دلیل اصلی این است که جریان تاریخی حق و باطل در گذر زمان موجود بود و جبهه حق همیشه مخالفان و معترضانی داشت که در جبهه نفاق قرار می‌گرفتند و علیه جبهه حق تلاش می‌کردند تا این نور را خاموش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مجموعه تاریخ خلاصه و عصاره‌اش در صدر اسلام توسط پیامبر(ص) مجدد مطرح و اسلام متولد شد و این نور پرفروغ و چهره تابناک و این جریان بزرگ به نام مکتب اسلام که بت‌پرستی و بسیاری از خرفات را از بین برد و چهره اسلام معرفی شد که در گذر زمان، دشمنانی دارد که بسیاری که مخالف بودند یا به خاطر مسائل مادی و یا منافع شخصی در جریان‌ها ایستادند و چگونه باید از این مکتب صیانت کرد تا نسل به نسل منتقل شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم بیان کرد: برخی نوشتند آنقدر این تردید جدی بود که برخی سوال می‌کردند بعد از پیامبر(ص) این مهم فراموش می‌شود اما ۷۲ ملت به وجود آمد و جنگ و درگیری‌هایی رخ داد و شخصیت‌های بزرگ اسلامی از میان ما رفتند ولی این سوال بود چگونه باید از اسلام محافظت کرد.

وی افزود: پیامبر(ص) این اطمینان را داد که می‌بینیم اسلام ادامه دارد پیامبر(ص) فرمودند نگاه کنید به آیات که چند پیام دارد که یک آرامشی به شما می‌دهد و کسانی که ایمان آورده و در راه خدا گام بردارند فرشتگان نوید می‌دهند و بهشت جایگاهی است که منتظر شماست و یکی از بزرگ‌ترین ویژگی انسان مومن آرامش است که ثبات فکری و روحی پیدا می‌کند و با این دو مولفه در مقابل مشکلات و گرفتاری‌ها مقاومت می‌کند و ثبات قدم به او می‌دهد.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم عنوان کرد: سراسر وجود انسان مملو از یاد خدا می‌شود و یک باورمندی ایجاد می‌شود که استقامت در مقابل دشمنان چند برابر می‌گردد و آنچه ما در گذر تاریخ می‌بینیم و در عصر و زمان ما که شهدا را دیدیم، این آرامش و ثبات قدم و ذکر خدا که باعث استقامت و پایداری می‌شود را انسان می‌بیند.

وی با بیان اینکه شهدای ما عاشق امام‌راحل بودند و حماسه‌های بزرگی را خلق کردند، گفت: در عصر و زمان ما مشخص است که در اوج فشارهای فرهنگ غربی است به طوری که هجوم فرهنگ غربی به سمت کشورهای جهان اسلام بوده است و بسیاری فریاد زدند و فلسفه‌ها نوشتند که فرهنگ غرب، بنیان‌های ما را متزلزل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: فرهنگ غرب، اصالت و اعتقادات دینی را از بین می‌برد و در آن شرایط که در قالب مدرنیته و دموکراسی غرب می‌تاختند، در کشور ما نیز پهلوی‌ها در این اواخر ادعای متزلزل کردن مبنای اسلامی را داشتند و در چنین شرایطی که از بیرون استعمار فرهنگی و از درون استبداد فرهنگی هجوم آورده بود به مبانی دینی و اعتقادی ما، اما اتفاقی مانند انفجار نور بود که چهره‌ها را روشن و دل‌ها را متوجه کرد که دیدیم در هشت سال دفاع مقدس جان خود را برای جبهه حق فدا کردند.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم عنوان کرد: جوانان ما کسانی بودند که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و فرهنگ ایثار و شهادت با آغاز دفاع مقدس گسترش زیادی یافته بود و جوانان متحول و دگرگون شدند و اینگونه جانفشانی کردند و روح الهی در آن‌ها دمیده شد که اینگونه تحول ایجاد کردند.

وی افزود: کشورهای زیادی در دوران دفاع مقدس با ما جنگیدند اما جوانان این کشور آبروی این ملت، اسلام، قرآن و ملی‌گرایی ما را برای همه بیمه کردند و ستارگان درخشانی شدند که مسیر را نشان می‌دهند و برای رسیدن به سعادت باید دید شهدا کجا ایستادند و ادامه همان مسیر، رسیدن به حق است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حوادث غزه، تصریح کرد: این همه مبارزه ۷۵ ساله در فلسطین و این عملیات بزرگ نشان می‌دهد، کسانی هستند که الگو می‌گیرند از شهید سلیمانی و شهدای بزرگ و این همه ایثار و فداکای در سرزمین غزه می‌بینیم و اگر مجاهدان در راه خدا استقامت خود را انجام دهند و همه افراد راه و منش آن‌ها را ادامه دهیم قطعاً جبهه حق جای خود را باز خواهد کرد.

وی اظهارداشت: یک‌هزار و ۴۰۰ سال است که بیشترین صدمه و دشمنی علیه اسلام و قرآن صورت گرفت اما اسلام پرفروغ‌تر و تابناک‌تر در عرصه‌های جهانی در حال درخشیدن است. نگذاریم آرمان شهیدان دستخوش تغییرات شود و در چنین مجالسی وصیت و پیامی از شهید را سرلوحه قرار دهیم که این اقدام اسلام و قرآن را پایدار می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از