حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان مطرح کرد:

اشتغال۱۴ هزار نفر با تکمیل گلخانه‌های لرستان

اشتغال۱۴ هزار نفر با تکمیل گلخانه‌های لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان به وجود ۱۴ شهرک گلخانه‌ای در لرستان اشاره کرد و گفت: درصورت تکمیل این گلخانه‌ها زمینه اشتغال ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و ۸ هزار نفر به طور غیرمستقیم فراهم می‌شود.

حسین طولابی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، در رابطه با آخرین وضعیت گلخانه‌های در دست اجرای لرستان اظهارداشت: گلخانه ۳۰ هکتاری سبزی و صیفی چغابهرام دورود به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار و تامین زمین شده است که تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ۷۰ هکتار از گلخانه چغاگرگ الیگودرز به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۸۰ هکتار دیگر این گلخانه نیز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال واگذاری به سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان عنوان کرد: شهرک گلخانه‌ای شهید بروجردی(شب‌ماه دو) نزدیک ۵۵ درصد پیشرفت زیرساخت دارد و حدود ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی برای آن هزینه شده و در حال واگذاری به سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اینکه مقدمات واگذاری شهرک گلخانه‌ای شب ماه یک (۲۷.۱ دهم هکتار) در حال انجام است، بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای ۴۰ هکتاری چشمه‌سلطان ازنا نیز در مرحله بررسی واگذاری است، با توجه به اینکه اعتبارات دولتی قطره چکانی است و جوابگو نیست این گلخانه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شوند تا سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

طولابی به وجود ۱۴ شهرک گلخانه‌ای در لرستان اشاره کرد و گفت: این گلخانه‌ها در مجموع ۴۸۱ هکتار وسعت دارند، از این تعداد دو گلخانه به مرحله تولید رسیده‌اند، مابقی نیز در حال احداث زیرساخت‌ و واگذاری به بخش خصوصی‌ است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال نزدیک ۴۰ هکتار از گلخانه الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: درصورت تکمیل این گلخانه‌ها زمینه اشتغال ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و ۸ هزار نفر به طور غیرمستقیم فراهم و سالانه ۷۵ هزار تن محصول در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از