حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

اعتماد به جوانان و آینده‌ای روشن و امیدوار

اعتماد به جوانان و آینده‌ای روشن و امیدوار

آینده روشن در گرو باور کردن جوانان است، جوانانی که همیشه با حضور در میدان‌های مختلف اثرگذاری خود را نشان داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، یکی از مولفه‌های مهم قدرت در هر جامعه‌ای، جوانان هستند که به عنوان سرمایه اجتماعی در همه مقاطع می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و خود را در عرصه‌های مختلف نشان دهند.

 

جوانان در همه عرصه‌ها نشان داده‌اند که اگر آن‌ها را باور کنند می‌توانند تحولی عظیم ایجاد کنند، نمونه آن پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بود که جوانان این مرز و بوم توانستند پیروزی بزرگی را رقم بزنند و در طول این سال‌ها جوانان ایرانی در همه زمینه‌ها، برای پیشرفت کشور تلاش کردند.

 

میدان دادن به جوانان و باور کردن آن‌ها موضوعی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، این روزها جوانان با دغدغه‌ها و مشکلاتی همراه هستند که تلاش برای رفع مشکلات و برداشتن سدهای پیش پای آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت و رشد آن‌ها شود.

 

موضوع اشتغال سال‌هاست که یکی از دغدغه‌های جوانان شده، جوانانی که علیرغم داشتن تحصیلات، در به در دنبال شغل می‌گردند تا بتوانند مشغول به کار شوند و سپس با تشکیل خانواده و ازدواج، زندگی خوبی را برای خود پایه‌ریزی نمایند اما دلایل زیادی در حوزه اشتغال دخیل است که جوانان را با مشکل مواجه کرده است.

اعتماد به جوانان و آینده‌ای روشن و امیدوار

 

اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان است

رضا دلیری یکی از جوانان لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: اینکه روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده نشان‌دهنده اهمیت توجه ویژه به جوانان است و انتظار داریم مشکلات جوانان برطرف شود تا بتوانند در جامعه نقش‌آفرینی نمایند.

 

وی افزود: بنده مدرک لیسانس عمران گرفتم ولی سه سال است که هر جایی پیگیری کردم تا شاید مشغول به کار شوم حتی شغلی غیرمرتبط با رشته تحصیلی، ولی متاسفانه شغلی پیدا نکردم و الان ۲۶ سال سن دارم و تا زمانی که کار پیدا نکنم، نمی‌توانم ازدواج کنم.

 

جوان لرستانی عنوان کرد: وقتی نتوانم شغلی پیدا کنم سبب می‌شود تا سن ازدواج هم بالا رود و زمانی که جوانان دیر ازدواج کنند، کاهش فرزندآوری را به همراه دارد پس انتظار داریم در گام اول توجه ویژه‌ای به مشکل اشتغال صورت گیرد تا به دنبال آن سایر مشکلات برطرف گردد.

 

وی تصریح کرد: از طرفی هزینه‌های بالای ازدواج به گونه‌ای است که جوانان از ترس این هزینه‌ها نمی‌توانند تشکیل خانواده دهند و می‌طلبد خانواده‌ها هم در این زمینه جوانان را یاری نمایند تا زندگی مشترک را با کمترین هزینه آغاز کنند.

 

دلیری گفت: اگر مشکل اشتغال برطرف شود، به دنبال آن مشکلات دیگری دومینووار برطرف می‌گردد و از مسئولان انتظار داریم زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایند تا بتوانند مشغول به کار شوند و با امید، زندگی خود را سامان دهند.

 

وی یادآورشد: متاسفانه همین نبود اشتغال گاهی جوانان را به سمت و سوی آسیب‌های اجتماعی سوق می‌دهد در حالی که اگر برای جوانان شغلی فراهم شود، فرصتی برای بیراهه رفتن ندارند و برای رونق زندگی خود تلاش می‌کنند.

اعتماد به جوانان و آینده‌ای روشن و امیدوار

 

آینده روشن در گرو توجه به جوانان 

حامد پرچی جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در جوامع مختلف با فرهنگ، آداب، رسوم، ادیان و باورهای مختلف، این جوان است که موتور پیشران کشور می‌شود و پیشرفت به سمت جلو و کمال در زمینه‌های مختلف را رقم می‌زند.

 

وی افزود: اگر جامعه‌ای خواهان پیشرفت است، جوانان عامل آن هستند چون جوان انقلابی و ترقی‌خواه، نترس و ریسک‌پذیر است و پُرانرژی سعی می‌کند کارهای انقلابی انجام دهد و خواهان پیشرفت بالاتری است.

 

جامعه‌شناس تصریح کرد: همه اینها در کنار هم سبب می‌شود اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند باید جوانان وارد میدان شوند و اگر قرار باشد حرکتی رو به جلو انجام دهد مستلزم زیرساخت‌ها و شرایطی است که جامعه و نهادهای متولی باید بستر را برای جوانان فراهم کنند.

 

پرچی عنوان کرد: مهم‌ترین نیاز یک جوان در جامعه، تحصیل، ایجاد زمینه اشتغال و فراهم شدن شرایط ازدواج است و باید شرایط تحصیل به بهترین شکل فراهم شود، در حوزه اشتغال باید فرصت‍‌هایی ایجاد گردد تا جوان با دارا بودن مهارت بتواند راحت‌تر وارد بازار شود.

 

لزوم بازنگری رفتارمان نسبت به جوانان

وی گفت: امروز بیشتر جوانانی که بیکار هستند به سمت و سوی مشاغل کاذب روی می‌آورند و این خود می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی باشد و افرادی که اشتغال خوبی ندارند در امر ازدواج هم دچار مشکل می‌شوند و این در حالیست که ما در کشور استعدادهای زیاد و جوانان خوبی داریم و باید به آن‌ها بها دهیم.

 

جامعه‌شناس یادآورشد: باید بازنگری در رفتار خود نسبت به جوانان داشته باشیم و باید به جوانان میدان داد و اقداماتی صورت گیرد تا آن‌ها بتوانند در سطوح مدیریتی حضور داشته باشند چرا که بسیار پرانرژی هستند و می‌توانند اثرگذار باشند.

اعتماد به جوانان و آینده‌ای روشن و امیدوار

 

۶ هزار متقاضی در صف وام ازدواج هستند

آرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: رسیدگی به مشکلات جوانان یکی از دغدغه‌های مهمی است که در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تا مسائل و مشکلات جوانان در حوزه‌های مختلف بررسی و برای رفع آن‌ها اقدام شود.

 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جوانان موضوع اشتغال و تسهیلات ازدواج است که با همکاری بانک‌ها، تلاش داریم تا پرداخت تسهیلات تسریع یابد و زوج‌های جوان راحت‌تر بتوانند این وام را دریافت نمایند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: کل متقاضیان تسهیلات ازدواج در استان لرستان ۲۴ هزار و ۵۵۰ نفر بودند که از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه ۱۸ هزار و ۱۲۶ نفر موفق به دریافت تسهیلات ازدواج شدند که معادل ۷۴ درصد متقاضیان بوده که این تسهیلات برای آن‌ها پرداخت شده است.

 

قیاسیان عنوان کرد: میزان مبلغ تسهیلات ازدواج در استان لرستان بیش از ۳۷ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است و در حال حاضر نیز ۶ هزار و ۴۲۴ متقاضی تسهیلات ازدواج در صف وام ازدواج هستند.

 

وی گفت: میزان وام ازدواج برای هر یک از زوجین ۱۸۰ میلیون تومان و برای آقایان کمتر از ۲۵ سال و بانوان کمتر از ۲۳ سال ۲۲۰ میلیون تومان بوده که برای سال‌جاری این رقم افزایش یافته است و در این راستا رایزینی و هماهنگی زیادی صورت گرفته تا بانک‌ها با همکاری بیشتر بتوانند پرداخت تسهیلات را سرعت ببخشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از