حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس ستاد انتخابات لرستان خبرداد:

افزایش ۳۸ درصدی ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس

افزایش ۳۸ درصدی ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی ثبت‌نام نسبت به دوره‌های قبل، گفت: در استان لرستان از مجموع ۵۶۹ نفر داوطلب، ۳۸۰ نفر تائید، ۱۱۸ نفر عدم تائید، ۵۶ نفر عدم احراز و ۱۵ نفر انصرافی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، احسان یاوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارداشت: لرستان هفت حوزه انتخابیه و ۹ نماینده منتخب در مجلس دارد و در مجلس خبرگان، کل استان یک حوزه انتخابی است که دو نفر به مجلس خبرگان راه می‌یابند.

وی با اشاره به اقدامات مختلف ستاد انتخابات لرستان، افزود: اطلاع‌رسانی لازم جهت استعفا مدیران مشمول ماده ۳۲ قانون انتخابات، اطلاع‌رسانی و انجام تمهیدات لازم جهت انجام فرآیند پیش‌ثبت‌نام، دستور و تاکید به نهادها و سازمان‌های استان مبنی بر دراختیار قرار دادن امکانات و ابلاغ بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در راستای همکاری ادارات و سازمان انجام گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان تصریح کرد: جلسات متعدد ستاد انتخابات، جلسه مشترک ستاد انتخابات با فرمانداران جهت توجیه، توضیح و برطرف کردن نیازمندی‌ها صورت گرفت و در ۱۲ شهرستان و ۲۴ بخش هیات‌های اجرایی تشکیل شد و اعضای هیات بازرسی انتخابات معرفی شدند.

یاوری بیان کرد: در استان لرستان از مجموع هزارو ۱۰۱ نفر که برای ثبت‌نام اقدام کردند که ثبت‌نام ۵۶۹ نفر نهایی شد که از این تعداد ۱۵ نفر انصراف دادند و هیات‌های اجرایی بعد از ثبت‌نام نهایی وارد مرحله بررسی صلاحیت و رسیدگی شدند، برای ۵۶۹ داوطلب، ۲ هزارو ۸۴۵ استعلام از مراجع پنجگانه وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، قوه قضائیه، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ثبت‌احوال استعلام صورت گرفت.

وی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی ثبت‌نام نسبت به دوره‌های قبل، عنوان کرد: در استان لرستان از مجموع ۵۶۹ نفر داوطلب، ۳۸۰ نفر تائید، ۱۱۸ نفر عدم تائید، ۵۶ نفر عدم احراز، ۱۵ نفر انصرافی داشتیم که با این وجود ۶۷ درصد داوطلبان تائید و ۳۰ درصد عدم تائید و عدم احراز و سه درصد هم انصراف دادند که تقریبا با میانگین کشوری در تائید و عدم تائید همخوان هستیم.

یاوری گفت: ۴۰ درصد افراد در بازه سنی ۴۶ تا ۵۵ و ۲ درصد، بین بازه سنی ۷۱ تا ۷۵ سال قرار دارند و در مجموع ۸۲ درصد افراد فوق‌لیسانس، ۲ درصد حوزوی، ۱۲ درصد دکتری و بقیه موارد لیسانس و سایر مقاطع هستند همچنین از لحاظ جنسیت ثبت‌نام‌کنندگان ۹۰ درصد آقا و ۱۰ درصد خانم هستند.

وی تاکید کرد: ۳۸ استاد دانشگاه، ۶ روحانی، ۲۱۰ کارمند، ۸۵ فرهنگی، ۴۹ شغل آزاد، ۱۰ نظامی و ۱۲ پزشک، ۱۵ وکیل یا قاضی، ۱۰ نماینده مجلس و ۷۰ بازنشسته و ۵۷ نفر از سایر مشاغل در برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. 

رئیس ستاد انتخابات لرستان بیان کرد: در انتخابات دوره گذشته مجلس احراز هویت به صورت الکترونیکی صورت گرفت و در این دوره نیز این نحوه احراز وجود دارد، همچنین در این دوره تعرفه‌ها در حوزه‌های خرم‌آباد و بروجرد کاغذی نیست و انتخاب افراد به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که دقت و سرعت کار را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار ستاد تبلیغات انتخاباتی به ریاست استاندار شکل گرفته است، در این دوره تمام تلاش ما این است که شعبه آفلاین نداشته باشیم و آسیب‌شناسی شعب اخذ رای برای پوشش ضعف‌ها صورت گرفته است، همچنین قصد داریم به هزار و ۴۸۹ شعبه دوره قبل، پنج تا ۱۰ درصد اضافه کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از