حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

الگوگیری از امام‌علی(ع) سعادت‌بخش است

الگوگیری از امام‌علی(ع) سعادت‌بخش است

کارشناس مسائل دینی گفت: الگوگیری از امام علی(ع) انسان را به سعادت و تعالی می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به سالروز شهادت حضرت علی علیه‌السلام، اظهار داشت: حضرت علی(ع) الگویی برای همه بشریت است و اگر انسان می‌خواهد به کمال و سعادت برسد باید از ویژگی‌های شخصیتی و توصيه‌های امام اول شیعیان الگو بگیرد و استفاده نماید.

وی افزود: نهج‌البلاغه کتابی است که مانند چراغ راهی انسان را به تعالی و معرفت می‌رساند و بهره‌گیری از این کتاب به خصوص برای جوانان می‌تواند زمینه‌ساز سعادت و معرفت باشد تا با استفاده از سخنان امیرالمومنین(ع) بتوانند در مسیر درست و مستقیم قدم بگذارند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به یتیم‌نوازی امام علی علیه‌السلام تصریح کرد: ایشان همیشه یتیمان و نیازمندان را یاری می‌دادند که این کمک به نیازمندان بزرگ‌ترین درسی است که حضرت علی(ع) به ما دادند و امروز می‌توانیم با تاسی از ایشان، نیازمندان را یاری کنیم و دست نوازشی بر سر یتیمان بکشیم.

موسوی بیان کرد: امام علی علیه‌السلام در برابر دشمنان بسیار سرسخت و در برابر نیازمندان و یتیمان بسیار رئوف و مهربان بود که هر یک از ویژگی‌های ایشان را باید سرلوحه در زندگی قرار دهیم تا به سعادت برسیم.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم تا با الگوگیری از شخصیت والای امام علی(ع) در مسیر اسلام نقش خود را ایفا کنیم و در این شب‌هایی که مصادف با سالروز شهادت ایشان است، از خدا بخواهیم تا ما را از یاران و پیروان این امام قرار دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از