حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/08 شمسی | 2024/04/27 میلادی
امام جمعه موقت خرم‌آباد:

امام حسن(ع) الگوی احسان و بخشندگی است

امام حسن(ع) الگوی احسان و بخشندگی است

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: امام حسن(ع) الگوی احسان و بخشندگی است و با تاسی از سیره ایشان می‌توانیم از نیازمندان دستگیری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به سالروز ولادت امام حسن(ع)، اظهار داشت: همه معصومین چون انسان‌هایی کامل هستند، در جنبه‌های مختلف اخلاقی، ارزشی، علمی، معرفتی، زهد و سخاوت در حد کمال و بالاترین مرتبه قرار دارند اما باتوجه به شرایط زمان و مکان این ویژگی‌ها در برخی از معصومین بیشتر و برجسته‌تر است.

وی با اشاره به کریم بودن امام حسن(ع)، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز امام حسن(ع) کریم بودن ایشان بود که به دلیل دستگیری از نیازمندان و سخاوتی که داشتند به بخشنده بودن شهرت گرفتند و همیشه سعی می‌کردند تا از افراد نیازمند و محروم دستگیری نمایند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: بخشنده بودن و اخلاق امام حسن(ع) سبب شده بود تا پناهگاهی برای محرومان و درماندگان باشد لذا امروز همه ما باید به عنوان پیروان امام بتوانیم از ویژگی‌های بارز ایشان الگو بگیریم و در مسیر امام حسن(ع) در راستای کمک به نیازمندان گام برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمسی‌فر عنوان کرد: مردم‌نوازی امام حسن(ع) به اندازه‌ای بود که بسیاری از بزرگان در مورد این ویژگی امام صحبت‌هایی فرمودند و امروز لازم است با تاسی از امام حسن(ع) ما هم مردم‌نوازی کنیم و به افراد نیازمندی که می‌شناسیم کمک کنیم.

وی گفت: کسانی که در دنیا از کار مردم گِره‌گشایی نمایند در آخرت رنج‌ها از او برداشته می‌شود و باید تلاش کنیم تا با گِره‌گشایی از مشکلات مردم و نیازمندان پیروان خوبی برای امام حسن(ع) باشیم و دو ویژگی شاخص و بارز ایشان که اخلاق و بخشنده بودن است را همیشه مد نظر داشته باشیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآورشد: امروزه برخی از جوانان با مشکلات مالی برای تشکیل خانواده مواجه هستند که می‌توانیم با تاسی از امام حسن(ع) با هدف رفع مشکلات آن‌ها اقدام نمائیم.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر خیرین و برخی از دستگاه‌ها و نهادها با همکاری لازم بسته‌های معیشتی را تهیه و در بین خانوارهای نیازمند توزیع می‌کنند که در واقع این کار همان بخشنده بودن را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از