حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان:

امام خمینی (ره) پایه‌گذار عزت مسلمانان بود

امام خمینی (ره) پایه‌گذار عزت مسلمانان بود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان گفت: امام خمینی (ره) پایه‌گذار عزت مسلمانان بود و امروز همه در مقابل قدرت ایران سر تعظیم فرود آورده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: شخصیت امام راحل در چند بُعد قابل بررسی است، یکی خصوصیات شخصی و اخلاقی ایشان است که امام راحل از نظر اخلاق یکی از شخصیت‌هایی بود که متخلق به اخلاق اسلامی بود و تجسم اخلاق مومنانه و اخلاق‌مدارانه یک فرد پیرو اهل‌بیت(ع) بود، همچنین در برخورد با جوانان، خانواده و مردم به گونه‌ای ممتاز و مهربانانه رفتار می‌کرد.

وی افزود: امام راحل از لحاط علمی نیز بی‌بدیل و نمونه بود و یک انسان عالم و مجتهد بود که در عرصه علم و دانش، فقه و اجتهاد در زمان خود بی‌نظیر بودند و در باب مسائل فقهی فتواهایی دادند که مانند نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان با بیان اینکه شجاعت یکی از ویژگی‌های مهم امام راحل است، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب مردی نترس و شجاع بود و از همان دوران جوانی تا دوران مبارزاتی از کسی هراس نداشت و همیشه برای خدا کار می‌کرد که عبادت، ارادت به اهل‌بیت علیه‌السلام و پشتکار امام خمينی(ره) مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی بیان کرد: در بُعد سیاسی هم امام راحل یکی از بی‌نظیرترین عالمان برخاسته از حوزه علمیه شیعه بود که سیاست و مدیریت واقعی دینی را به عالم اسلام نشان داد و ایشان همیشه به مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام توجه داشته و از همین رو بنیانگذار حکومتی مبتنی بر مبنای دینی شوند.

وی با اشاره به بصیرت امام خمینی(ره) گفت: امام در باب حکومت‌داری و بصیرت، سرآمد بوده تا جایی که همه دنیا به این اقدام امام راحل معترف هستند و در عرصه سیاسی، راه شناخت دشمن را نشان داد و آموخت که راه رسیدن به عزت مسلمین در سایه مبارزه با مستکبران است چرا که می‌دانستند همه مشکلات عالم نشأت گرفته از استکبار است و امام راحل به آن‌ها لقب شیطان بزرگ را داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان یادآورشد: امروز حقیقت کلام امام راحل برای ما درس می‌شود که در مورد رژیم‌صهیونیستی فرمودند این غده سرطانی است لذا امام خمینی (ره) در عرصه سیاست در مقابل دشمن و کسانی که معتقد به حقیقت دین نبودند ایستاد و این شجاعت را به همه رزمندگان جبهه مقاومت هم آموخت و اگر امروز جبهه مقاومت، میدان‌دار مبارزه در جهان است این به دلیل تاسی از سیره و روش امام راحل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی با بیان اینکه امام راحل پایه‌گذار عزت مسلمانان بود گفت: امام خمینی(ره) ملت‌ را از ذلت به بالاترین مرتبه عزت رساند تا جایی که امروز دشمنان در مقابل قدرت ایران سر تعظیم فرود آورده‌اند و اگر امروز کشورهای زیادی بعد از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی با احترام رفتار کردند به دلیل روش و سیره امام راحل است که بنا نهاده شد.

وی بیان کرد: بزرگترین یادگار امام راحل حکومت جمهوری اسلامی ایران است که در راس آن ولایت فقیه وجود دارد و ولایت فقیه در واقع بنیان نورانی است که امام راحل برای جهان اسلام پایه‌ریزی کرد و امروز هر چه پیش می‌رویم می‌بینیم که روشن‌بینی امام خمینی(ره) را بیشتر نیاز داریم که امام راحل درست زندگی کردن را یاد داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان عنوان کرد: امام راحل فرمودند کسی باید مسئولیت را بر عهده گیرد که به توانمندی مردم معتقد باشد لذا عمل به دستورات این بزرگ‌مرد، در حل مشکلات جامعه اثر زیادی دارد از همین رو در انتخابات پیش رو باید یک رئیس جمهوری انتخاب شود که با گفتمان امام راحل همخوانی داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از