حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

انتخاب اصلح

انتخاب اصلح

مجتبی گراوند، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان نوشت: مردم با حضور در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور شایسته و‌‌ اصلح می‌توانند باعث پیشرفت کشور شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حضور پُرشور مردم باعث ناامیدی و شکست برنامه‌های عملیاتی دشمن در عرصه‌های مختلف خواهد شد، جایگاه کشور را در عرصه ملی و بین‌المللی ارتقاء می‌بخشد، منافقان و دشمنان قسم خورده کشور را از اهداف شوم و پلید خود ناامید می‌کند، کشور را در یک افق روشن‌تر و مسیر متعالی قرار می‌دهد و به تمدن نوین اسلامی ایرانی نزدیک‌تر می‌کند؛ رئیس جمهور آینده باید با خدمت خالصانه، صادقانه و عمل به برنامه‌ها و وعده‌های خود ایفای نقش کند، نماینده راستین مردم باشد و با برنامه و کارنامه کارآمدی خود را در عرصه مدیریتی و دینی به اثبات برساند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امنیت کشور را تضمین می‌کند و به لحاظ سیاسی،‌ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باعث رشد و ارتقاء جایگاه کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خواهد شد بنابراین دانشگاهیان، نخبگان، اصحاب رسانه و اهل قلم وظیفه دارند ضمن دعوت به مشارکت حداکثری مردم در امر انتخاب رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی کمک کنند که مردم با حضور فعالانه، هوشیارانه و مسئولانه در پای صندوق‌های رأی در امور داخلی و خارجی منشأ خیر و برکت باشند و باعث رشد و ترقی کشور در ابعاد مختلف شوند.

مردم به سابقه مدیریتی، کارنامه و عملکرد نامزدها نگاه می‌کنند و با بصیرت و تحلیل شرایط روز جامعه می‌توانند به درک، معرفت و بینش درست برسند که رئیس جمهور اصلح را انتخاب کنند؛ مردم با حضور در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور شایسته و‌‌ اصلح می‌توانند باعث پیشرفت کشور شوند از طرفی رئیس جمهور منتخب موظف است که پیگیر وعده‌های خود باشد بنابراین مردم با انتخاب درست و رئیس جمهور با عمل به وعده‌های خود دست به دست هم می‌دهند و باعث رشد و ترقی کشور در ابعاد مختلف می‌شوند.

بارزترین خصلت شهید رئیسی صداقت، مردم‌داری و پایبندی به وعده‌ها بود که یک دولت صادق را بر مبنای اهداف و آرمان‌های نظام تشکیل داد و در این زمینه نصاب و معیار تازه‌ای را تعریف کرد، رئیس جمهور آینده و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید با در نظر گرفتن این معیارها راه شهید خدمت را ادامه دهند که این کار و مسئولیت را برای رئیس جمهور آینده سنگین‌تر می‌کند زیرا انتظار مردم از رئیس جمهور ادامه مسیری است که شهید رئیسی بنیان گذاشت.

جوانان موتور محرکه پیشرفت هر کشوری هستند که با خوش فکری، انرژی، انگیزه، همت مضاعف، خلاقیت، نوآوری و تلاش برای حل مسائل می‌توانند گام‌های مؤثری در راستای اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی بردارند‌ بنابراین باید با هم‌اندیشی و هم‌افزایی جوانان را به صحنه مدیریتی کشور وارد کرد و این نیازمند عزم، باور و همت جمعی است که مسئولان و رئیس‌جمهور آینده مانند دولت شهید رئیسی به این باور و درک برسند که اگر جوانان متصدی امور شوند چرخ پیشرفت کشور بیش از گذشته حرکت می‌کند و در مسیر ترقی و پیشرفت خواهد بود.

انتظار داریم رئیس جمهور آینده مسیر، اهداف، برنامه‌ها و مصوباتی را که رئیس جمهور پیشین انتظار داشت تحقق و تداوم ببخشد و راه شهید جمهور را ادامه دهد در این زمینه لازم است مسئولان کشور حضور جدی داشته باشند که مردم به مطالبات به حق خود برسند، رئیس جمهوری بعدی باید بتواند اهداف رئیس جمهور شهید را ادامه دهد که شاهد پیشرفت کشور باشیم.

امیدواریم رئیس جمهور آینده مانند شهید رئیسی ضمن مرزبندی صحیح و شفاف با دشمنان و نگاه فراجناحی و ملی به موضوعات مختلف کشور اجازه سوء استفاده و فرصت‌طلبی را به دشمنان ندهد و در مسیر ولایت، قانون، اهداف و مراحل مورد نظر برای تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت کند.

اختلاف سیاسی و مدیریتی یک امر طبیعی است، نامزدها باید به افکار، اندیشه‌ها و برنامه‌های هم احترام بگذارند و با وحدت، انسجام و دوری از مسائلی که باعث ناامیدی و گسست اجتماعی در سطح جامعه‌ می‌شود به تحقق آرمان‌های ملی کمک کنند.

آرمان ملی، منافع ملی و پیشرفت کشور باید مدنظر نامزد‌ها قرار بگیرد و هرکدام از آن‌ها ضمن معرفی برنامه‌ها، راهکارها و پیشنهادهای خود به دیگر نمایندگان احترام بگذارند که با حفظ حرمت و عزت ملی ان‌شاءالله یک فصل خوب در تاریخ این کشور به رقم بخورد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از