حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

انقلابی برای بیداری

انقلابی برای بیداری

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان نوشت: آزادی‌خواهان جهان به تبعیت از امام خمینی(ره) و انقلابی که ایجاد کرد روز به روز بیدارتر و آگاه‌تر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، قبل از انقلاب اسلامی سرزمین ما در وضعیت نامناسبی قرار داشت و اکنون با همه سختی‌ها، مشکلات و گرفتاری‌هایی که استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار برای کشور ما به وجود آورده است جایگاه مناسبی در منطقه و جهان داریم، در گذشته سرزمین ایران هیچ‌گونه اراده و اختیاری از خود نداشت و تحت سلطه آمریکا، انگلیس و قدرت‌های غربی بود که آن‌ها برای این مملکت تصمیم می‌گرفتند.

سال‌های گذشته سران استکبار جهانی بدون اجازه و هماهنگی از پادشاه مملکت در ایران جلسه برگزار می‌کردند و حتی از شاه ایران برای شرکت در جلسه دعوت نمی‌شد، از لحاظ دانش، بهداشت و دیگر موارد قبل از انقلاب هیچ‌گونه امکاناتی وجود نداشت و فقط در شهرهای بزرگی مانند تهران ممکن بود امکانات کمی وجود داشته باشد.

در کاپیتولاسیون این حق و امتیاز را به اجنبی و بیگانه داده بودند که در این مملکت اختیار تام داشته باشند، نیروهای آمریکایی در ایران هرکاری که دوست داشتند انجام می‌دادند و هیچ‌کس نمی‌توانست آن‌ها را بازخواست کند بنابراین هر جنایت و خیانتی را مرتکب می‌شدند و این نهایت ذلت و خواری برای یک ملت است که اجنبی و بیگانه بر آن‌ مسلط شود، جنایت کند و کسی هم جرأت اعتراض نداشته باشد بنابراین یکی از اهداف قیام امام خمینی(ره) مبارزه با طرح ننگین کاپیتولاسیون بود.

بعد از انقلابی که امام خمینی(ره) بنا نهاد مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌ها به وجود آمد اما به دلیل ولایت و اقتدار امام(ره) و بعد از آن رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان ولی‌فقیه عالم در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشتیم که استکبار جهانی از آن‌ها حیرت زده شده است.

بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف پزشکی، امنیتی و نظامی در دنیا حرف برای گفتن داریم و مبنای همه پیشرفت‌ها حکومت و نظامی است که امام خمینی(ره) پایه‌گذاری کرد و بعد از آن مقام معظم رهبری مسیر امام خمینی(ره) را ادامه دادند.

امام خمینی(ره) حق بزرگی به گردن ملت ایران دارد، ایشان کشور ما را از یوغ استکبار، استعمار و استبداد آزاد کرد و یک نظام سیاسی اسلامی مستقل که مستقل‌ترین دولت وحکومت دنیاست را بنا نهاد که این بزرگترین امتیاز است. 

شیعیان در کشور‌های دیگر وجود دارند اما حکومت در اختیار آن ها نیست امام خمینی(ره) تنها حکومت شیعی جهان را پایه‌ریزی کرد که مورد لطف و عنایت امام زمان(عج) قرار دارد؛ حکومت ما بر اساس مبانی دینی توسط نائب امام الزمان(عج) طراحی شده و قطعاً با همه مشکلات و گرفتاری‌ها وضعیت کنونی ما به مراتب بهتر از زمان گذشته است.

انقلاب اسلامی به مرزهای ایران اسلامی محدود نمی‌شود بلکه باید به همه‌ جا صدور پیدا کند بنابراین از همان آغاز انقلاب این سیاست انجام شد به طوری‌که همه آزادی خواهان جهان با تأسی از انقلاب اسلامیِ امام خمینی(ره) عزت و آبرو پیدا می‌کنند و در مقابل قدرت‌های باطل ایستاده‌اند.

امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جریانات انقلابی و آزادی‌خواه در سراسر دنیا حرف برای گفتن دارند و لبنان، سوریه، عراق و همه کشورهای آزادی‌خواه دنیا خود را وابسته به جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی که علیه استکبار جهانی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین قیام کرده‌اند می‌فرمایند که شما بخشی از جبهه مقاومت هستید، اکنون مردم جهان روز به روز بیدارتر و هوشیارتر می‌شوند و با آگاهی مسیر درست را انتخاب می‌کنند که همه این‌ها به برکت انقلاب اسلامی و شعار آزادی‌خواهی امام خمینی(ره) است.

امروز ۱۵۰ کشور در دنیا کشور فلسطین را تأیید کردند و آزادی‌خواهان جهان به تبعیت از امام خمینی(ره) و انقلابی که ایجاد کرد روز به روز بیدارتر و آگاه‌تر می‌شوند، ان‌شاءالله روزی برسد که همه دنیا علیه ظلم و ستم متحد شوند و در مقابل دولت‌های زورگو بایستند هرچه مردم آگاه‌تر و بیدارتر باشند زمینه ظهور امام زمان(عج) بهتر فراهم خواهد شد.

نظام جمهوری اسلامی ایران به شکلی ریل‌گذاری شده که مسیر خود را ادامه می‌دهد و امیدواریم به قیام امام زمان(عج) متصل شویم و با ظهور امام(عج) دنیا پر از عدل و داد شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از