حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

انقلاب با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد

انقلاب با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد

ائمه جمعه لرستان گفتند: امروز ایران مسیر خود را پیداکرده و هیچ حادثه‌ای برای رسیدن به قله مانع نمی‌شود و نظام و انقلاب اسلامی ما قدرتمندتر به راه خود ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: روز ۱۴ خرداد سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است و تمامی این تحولات به واسطه روشنگری ایشان بوده و اقدامات اساسی و روشنگری‌هایی که انجام دادند و پس‌ازآن توسط رهبری و با تدبیر و شجاعت این راه منور ادامه یافت.

وی افزود: در مراسم متعددی که هم‌زمان با سالروز رحلت امام راحل برگزار خواهد شد باید بدانیم که با شرکت در این مراسم اصول ماندگار انقلاب اسلامی مستحکم می‌شود، اصولی که در وصیت‌نامه امام راحل و در بیانات این بزرگ‌مرد وجود دارد و نسل جدید هم با این اصول آشنایی پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: ۱۴ خرداد روز انتخاب رهبری است که رهبری در حالی خبرگان رهبری ایشان را به‌عنوان رهبر انتخاب کردند که نقش رهبری را در رویدادهایی که در طول این سال‌ها به وجود آمده را می‌بینیم که نقشی ممتاز داشته است و نخبگان و سخن‌وران این نقش را بیان کنند که در عرصه‌های گوناگون رهبری چگونه ورود پیدا کردند و با چه ویژگی‌هایی توانستند کشتی طوفان‌زده انقلاب را که مورد تهاجم نظام سلطه بود را به ساحل نجات برساند.

شاهرخی بیان کرد: امروز بازدارندگی دفاعی به دلیل وجود رهبری است که به‌عنوان فرمانده کل قوا و در تأمین امنیت ملی و گسترش عمق راهبردی تلاش کردند و می‌بینیم رژیم صهیونیستی که موردحمایت زورگویان عالم بود امروز در چه وضعیتی گرفتار شده است و خدا را به خاطر انقلاب و رهبری شاکریم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۲۸ روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری است و چهاردهمین رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود البته به خاطر این حادثه ناگوار همه محزون شدیم اما در این فاصله انتخابات انجام شود و رئیس‌جمهور منتخب باید در مسیر شهید رئیسی باشد، متعهد به اسلام و انقلاب باشد و دارای عملکرد انقلابی و جهادی بوده و اعتقاد به ظرفیت‌های داخلی داشته باشد، عدالت‌خواه و ضد فساد و خستگی‌ناپذیر باید از ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده باشد.

شاهرخی عنوان کرد: توجه به استان‌هایی که عقب‌ماندگی دارند باید همین مسیر مدنظر رئیس‌جمهور باشد و شهید رئیسی در چند جلسه از استان‌هایی نام برد که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرند و اولین استانی که باید موردتوجه باشد لرستان بود که آمار بیکاری بالایی دارد و فرمودند کارگروهی تشکیل شود.

وی یادآور شد: امروز ایران مسیر خود را پیداکرده و هیچ حادثه‌ای برای رسیدن به قله مانع نمی‌شود و نظام ما قدرتمندتر به راه خود ادامه خواهد داد.

 

اعتراض دانشجویان کشورها نشان از بیداری ملت‌هاست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل عالم ربانی بود که توانست قیام نماید و برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران گام‌های مهمی برداشت که در این راه با شجاعت و صلابت حرکت کرد و با اخلاص و تقوای الهی توانست اقدامات قابل‌توجهی انجام دهد.

وی افزود: بعد از رحلت امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران انتخاب شد که در طول این سال‌ها توانسته روزبه‌روز بر اقتدار کشور بیفزاید و امروز شاهد اقتدار و سربلندی کشور هستیم.

امام جمعه بروجرد با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: بعد از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی همه مردم داغدار و عزادار شدند اما رهبری فرمودند خللی رخ نخواهد داد و طبق قوانین، انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه برگزار خواهد شد لذا باید توجه کنیم فردی انتخاب شود که ولایتمدار، دشمن‌شناس و مردمی باشد تا در جهت خدمت به مردم بتواند تلاش نماید.

امام جمعه بروجرد با اشاره به تقدیر رهبری از دانشجویان حامی فلسطین و غزه، تصریح کرد: رهبری فرمودند این دانشجویان بخشی از جبهه مقاومت هستند که در دنیا علیه ظلم برخاسته و این اعتراضات دانشجویان کشورهای دیگر گویای این است که همه ملت‌ها بیدار شده و علیه جنایات رژیم صهیونیستی قیام کردند.

حسینی بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی در دنیا رسواشده و روزبه‌روز نفرت مردم دنیا از این رژیم بیشتر می‌شود و به‌زودی نابود خواهند شد.

وی حفاظت از محیط‌زیست را ضروری برشمرد و افزود: محیط‌زیست در حال حاضر امانتی است که باید قدر آن را بدانیم و در حفاظت از آن تلاش کنیم تا به دست آیندگان برسد.

 

 مجلس مظهر وحدت و وفاق ملی است

 حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: در عبادت انسان نباید دچار عُجب شود و هم‌چنین‌ مال و ثروت نیز نباید او را در مسیر اسراف قرار دهد، این دنیا امکاناتش و فقرش برای آزمایش الهی است.

وی با اشاره به جنایات رژیم موقت صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، افزود: پیروی نهایی با محور مقاومت و مردم مظلوم غزه است، یک سرچشمه امیدی خواهد آمد و ریشه ظلم و جنایات می‌خشکاند و از بین می‌برد؛ اعصاب این جنایتکاران به دلیل مقاومت مردم فلسطین خُرد است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، عنوان کرد: نهضت اخیر، پرتوی از نهضت ۱۵ خرداد است، هرکس پیرو خط امام راحل است در مقابل زورگویان عالم نباید کوتاه بیاید؛ اگر انقلاب اسلامی در مقابل آمریکای جنایت ایستاده است، وصیت امام راحل است که سخنش از قرآن و روایات است.

وی تصریح کرد: پس‌ازاینکه خادم‌الرضا(ع) آیت‌الله رئیسی به شهادت رسید، در مواجهه با شهادت رئیس‌جمهور، رهبری معظم انقلاب تدبیر خوبی داشتند و فرمودند، کشور باقدرت راهش را ادامه می‌دهد و آقای مخبر راه او را ادامه می‌دهد.

طهماسبی گفت: مراسم تشییع میلیونی شهید آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت پیام مهمی به دنیا مخابره کرد و موجب بیمه شدن انقلاب اسلامی شد، امروز بایستی برای حل معیشت مردم با دولت جدید تلاش شود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به شروع به کار مجلس جدید، گفت: مجلس خوب در رأس امور است بایستی برمدار قانونی خود عمل کنند و صادقانه با موکلان خود رفتار نمایند و وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را انجام دهد، هم‌چنین بایستی مظهر وحدت و وفاق ملی باشد.

وی گفت: بایستی با بصیرت مراقبت کنیم، انتخاباتی سالم را با وحدت و همدلی برگزار کنیم و حضوری پرشور را در این عرصه داشته باشیم و دشمنان را ناامید کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از