حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان مطرح کردند:

اهمیت بهره‌گیری از ماه رجب برای خودسازی

اهمیت بهره‌گیری از ماه رجب برای خودسازی

ائمه جمعه لرستان عنوان کردند: رجب ماه خودسازی است و اعتکاف ایام رجب، فرصتی برای جلای روح انسان و استغفار و رحمت به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهارداشت: ۱۳ رجب مصادف با سالروز ولادت امام علی(ع) است، امامی که تا لحظه شهادت مجاهدت در مسیر اسلام و دین را ادامه داد که باید همه ما به میزان توانمان از این امام بزرگ الگو بگیریم.

وی با اشاره به روز پدر افزود: روز ولادت امام علی(ع) به‌عنوان روز پدر نام‌گذاری شده که همه پدران تلاش کنند تا به مسیری که امام علی(ع) ترسیم کرده حرکت کنند، همان مسیری که شهیدان، ایثارگران حرکت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ولادت امام محمدتقی(ع) عنوان کرد: امام محمدتقی(ع) در مقابل طاغوتیان زمان آن‌چنان محکم بود که به‌عنوان جوان‌ترین امام به درجه شهادت نائل آمد و تأسی از این امام بزرگ برای نسل جوان آموزنده است.

وی با اشاره به حمله موشکی به مقر تروریست‌ها تصریح کرد: چند روز پیش مقر تروریست‌ها موردحمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیابت از ملت ایران مورد هدف قرارگرفته شد که جای تقدیر دارد و این حمله هشداری به زیاده‌خواهان است که دست ملت ایران برای انتقام، دستی توانا و قدرتمند است.

شاهرخی اعتکاف را فرصتی برای خودسازی برشمرد و گفت: اعتکاف به‌عنوان یک سنت نیکو و پسندیده است که روزه و نماز در مسجد برگزار می‌شود و در استان لرستان هم ستاد اعتکاف، مساجدی را آماده کردند و این عبادت در نظام اسلامی گسترش یافت که روز گذشته هفتمین جشنواره فرهنگی، ادبی و علمی اعتکاف در لرستان برگزار شد و ۶ هزار اثر به این ستاد ارسال‌شده بود.

امام‌جمعه خرم‌آباد انتخابات را نمایشی از خودباوری دانست و یادآور شد: مردم در تمام صحنه‌ها از انقلاب و نظام پاسداری کردند و ۴۰ انتخابات در این سال‌ها برگزارشده و مردم با حضورشان، مردم‌سالاری دینی را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: انتخابات در بخش‌های مختلف نشان داد هر مجموعه‌ای را که مردم انتخاب کنند امور کشور را به دست می‌گیرند که همه این‌ها برای ما ایجاد تکلیف می‌کند تا یک مجلس قوی را با انتخاب خوب تشکیل دهیم و اگر نمایندگانی اصلح و شایسته انتخاب شوند، نظام اسلامی با یاری خدا به آرمان‌ها و ارزش‌ها خواهد رسید از همین رو انتخابات در کشور ما امنیت‌ساز است.

 

 اعتکاف فرصتی تحول‌آفرین برای انسان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهارداشت: تروریست‌ها در سالروز شهادت شهید سلیمانی، با حادثه تروریستی سبب شهادت تعدادی از هم‌وطنانمان شدند که چند روز پیش سپاه پاسداران با حمله موشکی به مقر تروریست‌ها، پاسخی کوبنده به آنها دادند.

وی افزود: این اقدام سپاه نشان داد که هر اقدام و حادثه تروریستی از سوی آنها بدون جواب نخواهد ماند و قدرت ایران سبب شده تا در برابر هر اقدامی، پاسخی سخت و محکم به آنها داده شود.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به حوادث غزه، عنوان کرد: بیش از سه ماه است که در غزه شاهد جنایت‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی هستیم اما رژیم کودک‌کش توان مقابله با مقاومت را ندارد و پیروز میدان این نبرد، فلسطین و جبهه مقاومت است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف، تصریح کرد: انسان‌های معتکف، سه روز در مسجد نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اعمال خاصی که تأکید شده را انجام می‌دهند که بهترین فرصت برای خودسازی است.

حسینی بیان کرد: اعتکاف سبب می‌شود تا انسان به‌دوراز همه مشغله‌های دنیا، بتوانند چند روز را با خالق هستی راز و نیاز کنند و درنهایت، اعتکاف سبب می‌شود تا انسان دچار تحول شود.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به ولادت امام علی(ع) و روز پدر گفت: حضرت علی(ع) در طول حیات خود اقدامات قابل‌توجهی را در مسیر دین و اسلام انجام داد که بهترین الگو برای همه بشریت است.

وی بیان کرد: امام علی(ع) همه ویژگی‌های خوب را دارا بودند و با الگو گیری از امام علی(ع) می‌توان به سعادت رسید.

حسینی با اشاره به مشکل کارگران نساجی بروجرد افزود: مدیران استانی برای رفع مشکل کارگران نساجی بروجرد اقدام کنند چراکه تعدادی از کارگران اخراج شده و این در حالی است که طی دو سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این واحد تولیدی قرارگرفته است.

 

کاندیداها اخلاق را در رقابت انتخاباتی رعایت کنند

 حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: گناه عصیان و نافرمانی، تکبر و استهزاء و تمسخر مردم، موجب به وجود‌ آمدن ظلم و بلا است و اظهار فقر، خوابیدن قبل از خواندن نماز عشا و صبح، سبک شمردن خداوند و نعمت‌های الهی موجب کم شدن روزی می‌شود.

وی افزود: انواع و اقسام گناه را داریم و هر گناهی نیز عقوبت خاص خود را دارد، انسان بایستی همواره مراقبت داشته باشد و در مسیر الهی قدم بگذارد.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن گرامیداشت روز غزه، عنوان کرد: در آن زمان، امام راحل فرمودند که با توجه به شرایط اسفباری که پیش‌آمده، در قضیه فلسطین بر هر مسلمانی واجب است برای کنترل نقاط اشغال‌شده و انتقام از اشغالگران ورود کنند؛ امروز که تکلیف ما نیز مشخص است.

وی با اشاره به اهمیت ماه رجب و ایام ولادت امام علی(ع) و اعتکاف، تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب بر نقش مردم در نگاه اسلام تأکید داشتند و مسئله جوانی جمعیت را برای جامعه مهم ارزیابی کردند.

طهماسبی در واکنش به حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها گفت: این اقدام مناسب، علاوه بر تنبیه جنایتکاران، هشداری بود به دشمنان نظام و دلگرمی برای خط مقاومت بود؛ پیام حمله موشکی به ادلب از سمت خوزستان به اسرائیل این بود که اگر دست از پا خطا کنند، به این شکل به سراغتان می‌آییم.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: برخی نقاط اقتصاد ایران دارای مشکل است، متأسفانه این اقتصاد، بانک محور است و بانک‌ها نیز دارای نا ترازی هستند و تسهیلات بانک‌ها و سپرده‌های مردم، بیشتر از تسهیلات بانکی می‌باشد، بانک‌ها بایستی نقش محوری خود را ایفا کرده و به رشد اقتصاد تلاش کنند؛ البته دولت سیزدهم و مجلس در تلاش هستند که رشد اقتصادی را افزایش دهد.

وی بیان کرد: زیربنای توسعه انرژی است، درزمینهٔ آب و تولید برق بایستی برنامه‌های ویژه‌ای انجام شود.

طهماسبی با اشاره به تحولات منطقه و اقدامات متناسب یمن در حمله به کشتی‌های‌ رژیم صهیونیستی، گفت: رهبری معظم انقلاب فرمودند: کار مردم یمن، جهاد فی سبیل الله است.

وی با اشاره به انتخابات پیشرو و اعلام گله‌مندی برخی داوطلبان، بیان کرد: کاندیداها اخلاق را در رقابت انتخاباتی رعایت کنند و راهکارها و برنامه‌های خود را ارائه دهند، کسی را تخریب نکنند چراکه اخلاقی نیست؛ حمله کردن به دیگران باعث واکنش طرف مقابل می‌شود، گاهی اوقات هم شرعی و هم قانونی اشکال دارد؛ امیدواریم همه تلاش کنیم یک انتخابات پرشور و باشکوه را شاهد باشیم که باعث تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

  

پیگیری اخبار جهان امروز نیازمند سواد رسانه‌ای است

محمد امرایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رومشکان اظهار داشت: امروز مردم و به‌ویژه مؤمنین که اخبار مختلف را دنبال می‌کنند، بایستی نسبت به سواد رسانه‌ای آگاهی کافی داشته باشند چراکه پیگیری اخبار جهان امروز نیازمند سواد رسانه‌ای است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امروز به نام روز غزه، افزود: دشمن با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به دنبال جابجا کردن مظلوم و ظالم است و با اخبار وارونه در بستر‌های مختلف، از هدف خود فروگذار نیست.

امام‌جمعه موقت رومشکان عنوان کرد: باید دشمن‌شناس بود و با ارتقای سواد رسانه‌ای در سطح جامعه نه‌تنها در فضای مجازی، بلکه در فضای واقعی هم بدانیم حقیقت مطلب کجاست.

وی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس باید چشمانشان را به روی ظلم و استکبار آمریکا، رژیم صهیونیستی، پژاک، دموکرات، کومله و داعش در قتل‌عام مردم بی‌گناه در کشورهای مسلمان، باز کنند.

امرایی بیان داشت: مردم با آگاهی، بصیرت و ارتقای سواد رسانه‌ای خود، کودکان و اطرافیان خود را نسبت به اتفاقات دنیا آگاه کرده و فهم درستی از حقیقت را به خانواده و نزدیکان خود القاء کنند.

امام‌جمعه موقت رومشکان با اشاره به سالروز ولادت امام محمد‌تقی(ع) و ولادت امیرالمؤمنین(ع) و تبریک مناسبت‌های پیشرو به محضر امام زمان(عج)، اظهار کرد: رجب ماه خودسازی است و اعتکاف ایام رجب، فرصتی برای جلای روح انسان و استغفار و رحمت است.

وی گفت: دفع زباله در حاشیه جاده‌ها شکل نامطلوبی دارد و این وضع نامطلوب بافرهنگ شهرستان مغایرت دارد، در این زمینه خواستار رسیدگی و رفع مشکل امحاء زباله در حاشیه شهرستان توسط مسئولان ذی‌ربط هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از