حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام‌جمعه کوهدشت مطرح کرد:

اهمیت پیاده‌سازی جهاد تبیین در جامعه

اهمیت پیاده‌سازی جهاد تبیین در جامعه

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی جهاد تبیین و بیان خدمات نظام اسلامی گفت: امروز وظیفه ما طلبه‌ها، جهاد تبیین، دفاع از معارف دینی و الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در آئین افتتاحیه ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران کوهدشت، اظهارداشت: حوزه‌های علمیه خواهران بخش عظیمی از نیازهای حوزه بانوان را می‌توانند پاسخگو باشند؛ گسترش تحصیلات دینی بانوان جهت یادگیری، تبلیغ و پاسخگویی یک ضرورت است.

وی افزود: الآن در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش ما اگر بانوان طلبه حضورداشته باشند، بهتر می‌توانند پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان خواهر باشند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به نقش اساسی خانواده در ساخت جامعه پویا و مطلوب، عنوان کرد: همچنان که قرآن انسان‌ساز هستند، زنان نیز نقش انسان‌سازی و تربیتی دارند، نباید نقش کلیدی زن در خانواده فراموش شود، حوزه‌های علمیه خواهران نقشی مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به شعار زن، زندگی و آزادی که در اغتشاشات سال گذشته برخی دشمنان سر می‌دادند، تصریح کرد: نقش بانوان به‌عنوان اشخاصی که می‌توانند، فرزندان خود را تعالی دهند بر کسی پوشیده نیست، اسلام برای زنان حرمت قائل است؛حضور بانوان فاضله و عالمه در جامعه نیاز است که نقش اساسی تربیتی را برای دختران ایفا کنند.

طهماسبی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی جهاد تبیین و بیان خدمات نظام اسلامی گفت: امروز وظیفه ما طلبه‌ها، جهاد تبیین، دفاع از معارف دینی و الهی است و باید حضوری فعال و چشمگیر داشته باشیم، شبهات ظلمت بوده و دین نور است، اگر دین به‌درستی عرضه شود تمام شبهات را برطرف می‌سازد و این وظایف حوزه‌های علمیه است و این رسالت را به‌عنوان کاری ارزشمند در حال انجام هستند.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: الآن ما در میدان نبرد هستیم، امروز فضای مجازی به بلای مجازی تبدیل‌شده است، اگر ما برنامه تبلیغی و تبیینی نداشته باشیم دشمنان برای ما برنامه خواهد داشت، الحمدالله در شهرستان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شهرستان بسیار فعال و پویا هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از