حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبرداد:

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی وبین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی وبین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی اعتکاف ۲۸ دی ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب‌رسانه، اظهارداشت: ما در سازمان تبلیغات اسلامی کارهای عملیاتی و قرارگاهی را با راهبردهای اساسی تقویت ایمان معنوی در جامعه، حمایت از کنش‌های ایمانی در جامعه و نشر خوبی‌ها پیش می‌بریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات لرستان، افزود: عملیات ۵۰ روزه فصل زندگی یا شهر خوبی در استان لرستان، عملیات ۱۰۰ روزه از نیمه شعبان تا عید غدیر، عملیات محرم و صفر، پیاده‌روی چندین کیلومتری اربعین در استان، عملیات ایام فاطمیه و... در لرستان برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: در سه ماه آخر سال عملیات چله انقلاب از سالگرد شهادت حاج قاسم تا ۲۲بهمن برگزار می‌شود که فعالیت‌های نرم‌افزاری در مناسبت‌های مختلف ازجمله روز مادر، جشنواره اعتکاف و... در قالب نمایشگاه تصویر، نشست، کارگاه، کلاس، سخنرانی و پویش اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی بیان کرد: جشنواره ورزشی، فرهنگی، هنری و مهارتی چله انقلاب در سال گذشته برای ۷۷ بلوک با محوریت مساجد استان در نظر گرفته شد و بیش از ۱۶ هزار نفر در این زمینه شرکت کردند امسال نیز این طرح را اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی اعتکاف، عنوان کرد: بخش علمی جشنواره اعتکاف ۲۱ دی‌ماه در بیروت و بخش هنری و ادبی ۲۸ دی ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: قبل از کرونا برای اعتکاف ۲۰ هزار‌نفر شرکت کننده داشتیم، سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر شرکت کردند و با تدابیر اندیشیده شده سعی بر این است یک رشد فزاینده‌ای در این زمینه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: در طرح نونوایان از ۳۰۰ مداح نوجوان دعوت کردیم که برای ۱۱۰ نفر از آنها دوره‌های توانمندسازی در حال برگزاری است همچنین همایش خاندان یاران هفته آینده با حضور بزرگان طوایف با محوریت شناخت و رصد حل مسئله در خانواده انجام می‌گیرد.

وی گفت: در سازمان تبلیغات موفق شدیم که ساماندهی امور ترحیم خوانان آرامستان‌های خرم‌آباد را رقم بزنیم، دفتر کانون مداحان افتتاح و ساماندهی شد و کسی حق ندارد از هیچ بازمانده‌ای نرخ بیشتری بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یادآورشد: سه قرارگاه تحت عنوان کارگاه جمعیت، عفاف‌ و حجاب و جهاد تبیین را تشکیل دادیم و برنامه‌های توانمندسازی را انجام می‌دهیم، در زمینه جمعیت فردا اولین دوره تربیت استاد جمعیت در کشور تحت عنوان امید آینده برگزار می‌شود که از ۱۰۰ فرهیخته دانشگاهی، پزشک و... در رشته‌های مختلف دعوت شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از