حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد:

بسیج، انقلاب را در برابر تهدیدها بیمه کرد

بسیج، انقلاب را در برابر تهدیدها بیمه کرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: بسیج، انقلاب اسلامی ایران را در برابر تهدیدهای دشمن بیمه کرده است.

به گزارش سفیرافلاک، احمد حسنوند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهارداشت: امام‌ راحل از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب دوم یاد کردند که شواهد نشان داد آمریکا به دنبال این بود تا تهدید ایجاد کند، لذا ناوهای جنگی و برخی از پایگاه‌های خود را فعال کرد اما امام خمینی(ره) در پنج آذر سال ۱۳۵۸ بسیج را تشکیل دادند و این مرد بزرگ می‌دانست که بسیج خیرات و برکات زیادی برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: بسیج طی این سال‌ها همه تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرده و در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها به رسالت خطیر خود به خوبی عمل کرده است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، صدام که بازیچه آمریکا بود برای متوقف کردن انقلاب اسلامی ایران به جنگ علیه کشور برخاست و بیش از ۸۰ کشور دنیا صدام را در این جنگ حمایت کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با بیان اینکه نیروی مردمی بسیج با حضور خود، انقلاب را بیمه کرد، گفت: هر تشکلی که به مردم وصل شود قطعاً از ماندگاری برخوردار خواهد شد و یکی از مولفه‌های اصلی در پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس این بود که بسیج در کنار سایر نیروهای مسلح در میدان حضور داشت و به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی ایران به وظیفه خود به خوبی عمل کرد.

حسنوند بیان کرد: بعد از جنگ تحمیلی، در هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله یا در ایام شیوع بیماری کرونا، در عرصه محرومیت‌زدایی، فرهنگی و اجتماعی، بسیج حضور موثری داشته و این ظرفیت عظیم ظرفیتی بسیار منحصر به فرد است.

وی اخلاص بسیج را یکی از ویژگی‌های مهم این قشر مردمی برشمرد و افزود: بسیج برای خدا در هر عرصه‌ای قدم می‌گذارد و خدا هم به کارشان برکت می‌دهد و یاری‌گر آنهاست از همین رو اعتقاد داریم هر کسی دارای تفکر و فرهنگ بسیجی است به عنوان بسیجی شناخته می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان بازوی توانمند برای دولت‌ها تبدیل شده و هر دولتی این ظرفیت را شناخت، توانست در عرصه خدمت موفق باشد لذا بسیج دارای ساختار و برنامه‌های متنوعی است که خوشبختانه کارنامه بسیج در این راستا بسیار درخشان است.


ساخت و تعمیر ۳۰ واحد مسکونی نیازمندان

حسنوند با اشاره به اقدامات عمرانی بسیج در بروجرد گفت: طی یک سال گذشته بسیج در ۱۰ عرصه فعالیت کرده که یکی از فعالیت‌های آن که توسط گروه‌های جهادی انجام شده، ساخت ۱۸ منزل مسکونی و مرمت ۱۲ منزل نیازمندان بوده که با همکاری بهزیستی و کمیته‌امداد انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی، بیان کرد: ایجاد ۱۰ مخزن و چاه برای روستاها و ایجاد ۱۰ کانال و حوضچه بخشی دیگر از فعالیت‌های بسیج در حوزه آبرسانی و کشاورزی بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۷ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۹ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

حسنوند بیان کرد: راه‌اندازی ۳۹۰ کارگاه مشاغل خرد خانگی، توزیع ۱۷ پنل خورشیدی در بین روستائیان و پرداخت ۲ میلیارد تومان تسهیلات، اجرای ۱۰ پروژه طرح از آبخیز تا جالیز، آموزش حرفه‌آموزی به ۳ هزار و ۲۸۱ نفر با همکاری فنی و حرفه‌ای نیز انجام شده است.

 

ایجاد ۲ هزار اشتغال توسط قرارگاه رفع موانع تولید

وی با اشاره به تلاش برای رونق تولید و رفع مشکل بیکاری گفت: در شهرستان بروجرد قرارگاه رفع موانع تولید تشکیل شده که تاکنون ۸۶ کارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل مجدد به چرخه فعالیت بازگشته و با و احیای این واحدها زمینه اشتغال برای ۲ هزار نفر از افراد جویای‌کار، فراهم شده است.

حسنوند تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که توسط خواهران اجرا شده، طرح فدک است که فعالیت و اقدامات کارآفرینان در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که در این راستا دو نمایشگاه ایجاد شده و بانوان کارآفرین می‌توانند محصولات تولیدی خود را در معرض نمایش قرار دهند و علاوه بر فرصتی برای فروش محصولات، این اقدام سبب بالا بردن انگیزه برای ادامه فعالیت آنها خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با تاکید بر مشارکت مردمی در انتخابات، یادآورشد: بسیج از همه توان خود برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده می‌کند چرا که یکی از مولفه‌های قدرت در هر کشوری انتخابات است که برای این مهم نشست‌های بصیرتی برگزار خواهد شد.


اعزام ۹۹۰ نفر به اردوی راهیان پیشرفت

حسنوند با اشاره به فعالیت های بسیج در عرصه فرهنگی گفت: طی یک سال گذشته ۹۹۰ نفر به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شده که از نزدیک با دستاوردهای انقلاب آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: برگزاری ۲۰۰ یادواره شهدا، تهیه ۱۰۰ اثر در نشر ارزش‌ها، برگزاری یک‌هزار و ۲۰۰ نشست جهاد تبیین، سازماندهی ۳۰ نفر از روایان، اجرای ۱۰۰ برنامه در موضوع کتابخوانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ۸۰ گروه سرود و ۲۵ گروه تئاتر در این حوزه از دیگر اقداماتی است که انجام شده و بروجرد این ظرفیت را دارد که به قطب سرودهای حماسی تبدیل شود.

حسنوند بیان کرد: حمایت از ۱۵ مادر نابارور در مناطق محروم، توزیع شیرخشک به ۱۰۰ نوزاد، اهدای سیسمونی به ۱۵۰ خانوار نیازمند، توزیع ۱۰۲ جهیزیه به نوعروسان نیازمند از دیگر فعالیت‌هایی بوده که طی یک سال گذشته انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد افزود: ارائه مشاوره ازدواج به ۱۳۳ نفر، مشاوره فرزندآوری به ۶۶ نفر، برگزاری نشست در راستای تحکیم خانواده، اعزام ۷۲ نفر به مشهد مقدس، مشاوره به زوج‌های دارای مشکل به تعداد ۱۲۳ نفر، برگزاری ۱۵۲ نشست پیشگیری از اعتیاد، ارائه مشاوره پیشگیری از اعتیاد به یک‌هزار و ۵۵۰ نفر، اعزام ۱۱۲ معتاد به کمپ ماده ۱۶ از دیگر خدمات بسیج است.

حسنوند با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: ۴۰ تیم در قالب ۱۶۰ در این زمینه ساماندهی شده‌اند که ۲۲۰ مورد ارشاد انجام شده، ثبت خودروهایی که کشف حجاب کردند به تعداد ۹۸۰ مورد و تذکر لسانی نیز ارائه شده است.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی نیز ۲۴۰ عملیات مجازی اجرا شده، یک‌هزار و ۳۴۵ تولید محتوا صورت گرفته است، همچنین ۱۵۰ کلاس سوادرسانه برگزار و ۱۲ هزار و ۷۵۳ نفرساعت از این کلاس بهره‌مند شده‌اند.

 

فعالیت بسیجیان در گشت‌های محله محور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد اقدامات امنیتی را از دیگر فعالیت‌های بسیج برشمرد و ادامه داد: گردان‌ها از ظرفیت و توانایی زیادی برخوردار هستند تا در زمان‌های مورد نیاز بتوانند به وظیفه خود عمل نمایند به طوری که در اغتشاشات سال گذشته، بسیج با همه توان برای خنثی کردن توطئه دشمن وارد میدان شد.

حسنوند اظهارداشت: فعالیت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تیم توسط گشت‌های محله محور، برپایی ۱۲۰ تور ایست بازرسی و اجرای طرح خود حفاظتی در ادارات نیز انجام شده است.

 

فعالیت ۲۷۵ نخبه در مرکز رشد بروجرد

وی با اشاره به اقدامات علمی پژوهشی مرکز رشد بروجرد گفت: ۲۷۵ نفر از نخبگان در این مرکز حضور دارند که ۴۵ طرح نخبان توسط این مرکز جذب شده و پنج طرح مورد تائید قرار گرفته است که این طرح‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در این مرکز انجام شده، جذب پنج شرکت دانش‌بنیان بوده که در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی فعالیت دارند.

حسنوند یادآورشد: در حوزه خدمات مردم‌یاری نیز یک‌هزار و ۳۴۵ نفر تحت پوشش قرار دارند که ۱۹۵ میلیون تومان کمک شده است.

 

اجرای ۶۰ برنامه در هفته بسیج امسال

وی از برگزاری ۶۰ برنامه در سال جاری خبرداد و افزود: دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، نواختن زنگ ایثار، برگزاری رژه موتوری، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، پویش‌های مجازی و کتابخوانی، برگزاری یادواره شهدا، برپایی غرفه حجاب و عفاف، نشست‌های بصیرتی و دیدار با خانواده شهدا برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه این ایام، اجتماع بزرگ بسیجیان است که در روز سوم آذرماه در مصلی نمازجمعه با حضور بسیجیان برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از