حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی

بهره‌برداری بزرگترین مرکز اهدای‌خون غرب کشور در لرستان

بهره‌برداری بزرگترین مرکز اهدای‌خون غرب کشور در لرستان

طی مراسمی، بزرگترین مرکز اهدای خون غرب کشور در لرستان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ظهر امروز با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور بزرگترین مرکز اهدای خون کشور در لرستان افتتاح شد.

مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در مراسم افتتاح این مرکز اظهارداشت: طی دو سال گذشته آمار اهدای خون در کل کشور حدود ۲۵ درصد رشد داشته و در سال جاری نیز این آمار با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: بانوان لرستانی در اهدای خون، رتبه نخست کشور را دارند که در سال‌های اخیر  روند اهدای خون در استان لرستان دو برابر افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به افزایش تولید پلاسما در کشور گفت: سال گذشته ۲۶۲ هزار لیتر پلاسما تولید شد و امسال پیش‌بینی می‌شود میزان تولید فراتر از ۳۵۰ هزار لیتر باشد.

جمالی بیان کرد: در دو سال گذشته پایگاه‌های خونگیری در تمامی شهرهای استان لرستان ایجاد شده و آمار اهدای خون نیز با افزایش همراه بوده که نشان دهنده این است مردم لرستان در امر اهدای خون برای کمک به بیماران حضور پررنگی دارند.

در ادامه علی سوری مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: پایگاه خونگیری شهید رستمی امروز با ۲۰ تخت فعال افتتاح شد که این پایگاه تاکنون فقط دارای هشت تخت بوده است.

وی افزود: بازسازی این مرکز در دستور کار قرار گرفت و برای گسترش فعالیت این پایگاه بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه شده است که از امروز در اختیار افراد قرار گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از